Când va avea loc Cyber Monday în 2015?

Retailerii din România se pregătesc să lanseze în noiembrie cel de-al doilea eveniment de vânzări după Black Friday: Cyber Monday. Deși furia vânzărilor este la cotă maximă de Black Friday, rămân destui cumpărători care nu reușesc să prindă ofertele pe care și le doresc. Magazinele pe de altă parte au șansa să mai prindă încă o zi de vânzări peste medie. La ce să ne așteptăm de la Cyber Monday în 2015?

Cyber Monday este pe 23 noiembrie

Cyber Monday este prima luni după Black Friday. Black Friday este legată de sărbătoarea americană de Thanksgiving (Ziua Recunoștinței) care e stabilită în ultima joi din lună. Vineri, ziua următoare care este liberă, este o zi de vânzări masive în special pentru centrele comerciale. Cyber Monday a fost creată pentru ca și magazinele mai mici să aibă o șansă să prindă din entuziasmul vânzărilor. Ofertele sunt făcute prin intermediul magazinelor virtuale de pe internet. Pentru cumpărătorii întorși la birou, după aglomerația din magazine, luni este ziua în care pot sta liniștiți să își aleagă oferta dorită, așezați în fața calculatorului.

Cum în România data de Black Friday este stabilită de magazinul cu cele mai mari vânzări, eMAG , acesta a mutat în ultimii ani evenimentul cu o săptămână mai devreme decât în afara țării, iar ceilalți retaileri nu au putut să facă altceva decât să urmeze același calendar. Anul acesta Black Friday este pe 20 noiembrie și Cyber Monday pe 23 noiembrie.

Cum se vinde de Cyber Monday?

Poziția dominantă a eMAG a schimbat și dinamica mediului de vânzare din România . Vânzările online reprezintă modul în care se cheltuie cei mai mulți bani de Black Friday în România . În felul acesta, Cyber Monday este practic ruda săracă a Black Friday. Pentru cumpărători, logica economică pentru Cyber Monday este aceeași ca și în America. Mulți nu prind ofertele de Black Friday pe care și le doresc și rămân cu fonduri disponibile chiar și după terminarea weekend-ului. Magazinele la rândul lor nu reușesc să își facă vânzările dorite pentru toate produsele și au, lunea următoare, încă o șansă să atragă clienții.

Oferte atractive, oferte reale

Una dintre frustrările cumpărătorilor, atunci când se uită la ofertele din retail, este neîncrederea că reducerile anunțate sunt reale. În zile ca Cyber Monday, impulsul de a lua ochii cumpărătorilor crește exponențial, așa că este nevoie de multă atenție la reducerile anunțate.

Nu vom face o inventariere a tuturor încercărilor de a "umfla" atractivitatea unei oferte. Ce vă sfătuim este să vă pregătiți cu grijă. Primul pas este de a vă hotârî ce vreți să cumpărați. Poate să pară trivial, dar majoritatea dintre noi suntem bulversați în avalanșa de oferte și te poți trezi la sfârșitul evenimentului că ai cumpărat ce nu îți trebuie și că ai uitat exact de ce aveai nevoie.

Următorul pas este să căutați la ce preț se vinde produsul dorit înainte de eveniment. Nu vă mulțumiți cu un singur preț pentru că sunt retaileri care ridică prețurile înainte de Black Friday ca să poată să anunțe după aceea reduceri mai mari.

Cu ocazia asta stabiliți și pasul final și anume de unde să cumpărați. Prețul nu este singurul aspect de care este nevoie să aveți grijă. Căutați comentarii de la cumpărători din anii precedenți și fiți atenți cât a durat să primească cumpărăturile. Sunt cazuri în care vânzările făcute în noiembrie au fost livrate abia în anul următor. Nu vreți să vă treziți în ajunul Crăciunului în ture disperate de a lua cadouri în ultima clipă.

Dacă aveți sfaturi suplimentare, vă invităm să ni le scrieți, în comentarii, la sfârșitul acestui articol. De asemenea, am vrea să știm ce eveniment preferați: Black Friday sau Cyber Monday?