Care este diferența între Conexiunea desktop la distanță & Asistența la distanță Windows?

În unele dintre tutorialele noastre anterioare, am vorbit despre Conexiunea desktop la distanță și despre Asistența la distanță. Numele acestor unelte sunt similare și ambele sunt folosite pentru a te conecta de la distanță la alte calculatoare. Este foarte normal să te crezi că ele sunt cam același lucru. Totuși, ele sunt două instrumente distincte, fiecare având un scop diferit. Astăzi, vom vedea ce face fiecare dintre ele și care sunt diferențele dintre cele două aplicații.

Ce este Conexiunea desktop la distanță?

Conexiunea desktop la distanță este un instrument Windows care îți permite să accesezi și să controlezi un calculator dintr-o locație aflată la distanță.

Pentru a putea stabili o conexiune desktop la distanță cu un alt calculator, trebuie să știi și să configurezi câteva lucruri:

  • Calculatorul la care te vei conecta trebuie să permită conexiuni la distanță. Această opțiune se configurează din Proprietățile de Sistem ale calculatorului gazdă.
  • Va fi necesar să știi numele sau adresa IP a calculatorului la care vrei să te conectezi. Dacă încerci să te conectezi la un calculator din același LAN cu tine, îi poți folosi numele sau adresa IP. În cazul în care vrei să te conectezi la un calculator prin Internet, trebuie să știi adresa IP a gazdei. Folosirea numelui său nu va funcționa.
  • Trebuie să cunoști credențialele unui cont de administrator de pe calculatorul gazdă, sau credențialele unui cont de utilizator pentru care a fost activată posibilitatea de a accepta conexiuni Desktop la distanță.

Odată ce te-ai conectat la un calculator aflat la distanță, vei avea control total asupra lui. Asta înseamnă că poți folosi calculatorul de la distanță ca și cum ai sta în fața lui. Poți accesa orice documente, poți rula orice programe, folosi orice dispozitive conectate la el, ș.a.m.d.

Calculatorul gazdă nu va afișa nimic pe ecranul său, așa că nimeni nu va vedea ce faci tu pe el.

Dacă vrei să afli mai multe despre Conexiunile desktop la distanță, citește aceste tutoriale:

Ce este Asistența la distanță Windows?

Asistența la distanță Windows este un instrument ce îți permite să oferi sau să primești suport tehnic la sau de la alți utilizatori Windows.

Pentru ca Asistența la distanță Windows să funcționeze, sunt câteva lucruri pe care trebuie să le configurezi:

  • Utilizatorul care va primi asistență trebuie să aibă Asistența la distanță Windows activată în proprietățile de Sistem ale calculatorului său.
  • Utilizatorul ce are nevoie de ajutor trebuie să solicite asistență via Asistență la distanță Windows.
  • Persoana ce va oferi suportul tehnic trebuie să cunoască parola conexiunii, setată de utilizatorul ce are nevoie de ajutor.
  • Utilizatorul care cere asistență trebuie să accepte conexiunea la distanță.

Odată ce conexiunea la distanță a fost stabilită, ambii utilizatori vor vedea același ecran. Dacă utilizatorul care a cerut asistență vrea, poate partaja controlul calculatorului. Astfel, ambii utilizatori vor putea să controleze simultan mouse-ul și tastatura calculatorului.

Pentru mai multe informații despre Asistența la distanță Windows, citește acest tutorial: Cum oferi support la distanță cu instrumentul Asistență la distanță Windows.

Care sunt diferențele între Conexiunea desktop la distanță & Asistența la distanță Windows?

Dacă ai citit întrebările anterioare din acest articol, atunci deja știi care sunt diferențele între aceste două instrumente Windows. Totuși, hai să le rezumăm:

  • Conexiunea desktop la distanță funcționează numai dacă calculatorul gazdă permite conexiuni la distanță, în timp ce Asistența la distanță Windows funcționează numai dacă utilizatorul care primește ajutor permite conexiuni la distanță la calculatorul său.
  • Conexiunea desktop la distanță îți permite controlul total al calculatorului de la distanță (inclusiv acces exclusiv la Desktop, dosumente, programe, etc.), în timp ce Asistența la distanță îți permite să oferi doar un control parțial al calculatorului tău (Desktop, mouse și tastatură partajate) cu scopul de a obține ajutor de la un prieten sau o persoană tehnică.
  • Conexiunea desktop la distanță îți cere să știi credențialele unui cont aflat pe calculatorul de la distanță, în timp ce Asistența la distanță Windows necesită o invitație.
  • Conexiunea desktop la distanță nu necesită permisiuni suplimentare, în timp ce Asistența la distanță Windows cere utilizatorului care caută ajutor să accepte manual o conexiune la distanță.
  • Conexiunea desktop la distanță va arăta ecranul calculatorului numai pe calculatorul client (utilizatorul care a inițiat conexiunea la distanță), în timp ce Asistența la distanță Windows va arăta același Desktop ambilor utilizatori, de la ambele capete ale conexiunii.

Concluzie

Conexiunea dekstop la distanță și Asistența la distanță Windows au nume similare și ambele sunt folosite pentru conexiunea la distanță către alte calculatoare. Totuși, după cum am văzut din acest articol, scopurile lor sunt diferite. Dacă aveți întrebări, spuneți-ne folosind formularul de comentarii de mai jos.