Cum gestionați sarcinile existente în Task Scheduler

În acest articol voi arăta cum să executați o sarcină la cerere, cum să opriți, dezactivați, importați, exportați și ștergeți o sarcină existentă. După ce veți citi acest ghid precum și celelalte din seria noastră de până acum, veți deveni experți în utilizarea Task Scheduler.

Important: Opțiunile și setările prezentate în acest ghid se aplică la Windows 7, Windows 8 și Windows 8.1.

Dacă nu știți de unde să deschideți Task Scheduler, citiți acest articol: Cum pornești Task Scheduler & Folosești Expertul pentru Activități

Cum să rulați sau să opriți o sarcină existentă

Task Scheduler vă permite să rulați o sarcină la cerere, indiferent de când a fost programată să ruleze. Navigați prin dosarele din Task Scheduler Library (librăria de sarcini) pentru a găsi sarcina pe care doriți să o executați.

Selectați sarcina și, în panoul din dreapta, sub Selected Item, apăsați butonul Run (Execută).

Puteți rula o sarcină la cerere doar dacă este activată. În cazul în care sarcina este dezactivată, butonul Run nu este vizibil.

De asemenea, sarcina nu poate fi executată manual în cazul în care setarea "Allow task to be run on demand" (Permite executarea la cerere) nu este selectată. În acest caz, butonul Run este vizibil, dar când este apăsat, veți primi un mesaj ca cel de mai jos: "To run this task on demand, open the task Properties dialog box and select the Allow task to be run on demand check box on the Settings tab" (Pentru a executa această sarcină deschideți dialogul de Proprietăți și selectați opțiunea ce permite sarcinii să fie executată la cerere, în fila Setări)..

Pentru a executa sarcina la cerere, selectați-o și faceți clic pe butonul Properties (Proprietăți). Apoi, mergeți la secțiunea Settings (Setări) și bifați opțiunea "Allow task to be run on demand".

Puteți întrerupe o sarcină în execuție selectând-o. Apoi, în secțiunea Selected item (element selectat), apăsați butonul End (Închide).

În cazul în care sarcina are opțiunea"If the running task does not stop when requested, force it to stop" (Dacă sarcina nu se oprește când este cerut, forțează oprirea ei) activată, sarcina va fi obligată să se încheie în cazul în care aceasta nu se oprește atunci când încercați să o închideți. Puteți ajusta această setare prin editarea opțiunilor din secțiunea Properties (Proprietăți): Mergeți la secțiunea Settings și bifați opțiunea "If the running task does not stop when requested, force it to stop".

Cum să activați, dezactivați sau ștergeți o sarcină

Pentru a opri o sarcină pentru o anumită perioadă de timp, o puteți dezactiva. Atunci când o sarcină este dezactivat nu va rula nici la cerere, dar va rămâne în Task Library. O sarcină dezactivată poate fi activată în orice moment.

Selectați sarcina de sunteți interesat și apăsați butonul Disable din panoul Selected Item.

În cazul în care o sarcină este dezactivată, puteți să o activați. Odată activată, sarcina va rula după orarul stabilit și poate fi executată la cerere.

Selectați sarcina pe care doriți să o activați și apăsați butonul Enable din panoul Selected Item.

Dacă nu mai doriți să executați o anumită sarcină, o puteți șterge. Această acțiune va elimina complet sarcina din Task Library.

Alegeți sarcina pe care doriți să o ștergeți și, în panoul Selected Item apăsați Delete (Șterge).

Cum să importați și exportați o sarcină

Task Scheduler vă permite să exportați o sarcină astfel încât să poată fi importată și utilizată de către alți utilizatori sau pe alte calculatoare. Sarcina este exportată într-un fișier XML care conține toate proprietățile, declanșatoarele, acțiunile, condițiile și setările ei. Pentru a exporta o sarcină, selectați-o și apoi apăsați Exportbutonul.

Tastați numele sub care doriți să exportați sarcina și selectați locația în care doriți să o salvați. Apoi, faceți clic sau atingeți butonul Salvare.

Pentru a importa o sarcină, trebuie să știți locația fișierului XML în care sarcina a fost exportată. Faceți clic sau apăsați butonul Import Task (Importă sarcină) din panoul Actions (Acțiuni) pentru a o importa.

Selectați fișierul XML în care este salvată sarcina și apăsați butonul Deschidere.

Sarcina este acum importată și proprietățile sale sunt afișate, permițându-vă să faceți modificări suplimentare, în funcție de preferințele dumneavoastră.

Concluzie

După cum puteți vedea din acest ghid, Task Scheduler oferă o largă varietate de opțiuni pentru gestionarea și editarea sarcinilor. Dacă lucrați cu mai multe dispozitive, vă va fi foarte utilă opțiunea pentru exportul sarcinilor existente și importul acestora pe alte dispozitive.

Pentru mai multe sfaturi și trucuri despre utilizarea Task Scheduler, nu ezitați să citiți articolele recomandate de mai jos.

Dacă întâmpinați probleme în gestionarea sarcinilor cu Task Scheduler, lăsați-ne un comentariu la sfârșitul acestui articol și vom încerca să vă ajutăm cât mai repede.