Managerul de acreditări – Unde păstrează Windows parolele & Alte detalii de conectare

Fac pariu că foarte puțini dintre cititorii noștri au auzit de Managerul de acreditări, și chiar mai puțini știu ce este și la ce folosește. Recunosc că, înainte de lucrul la acest articol, nu știam prea multe nici eu, în afară de faptul că există. De aceea, acest tutorial va încerca să aducă puțină lumină peste Managerul de acreditări, să vă arate cum să lucrați cu el și să vă explice de ce este destul de important pentru modul în care interacționați cu Windows.

Ce este Managerul de acreditări?

Managerul de acreditări este "seiful digital" în care Windows stochează datele de acreditare (nume utilizator, parolă, etc.) necesare pentru conectarea la alte calculatoare din rețea, la servere sau locații din Internet (situri). Aceste date pot fi utilizate de către Windows sau alte aplicații care pot lucra cu Managerul de acreditări precum: Windows Explorer, aplicațiile incluse în Windows Live Essentials, Microsoft Office, Internet Explorer sau aplicații pentru mașini virtuale (ca de ex. Windows Virtual PC).

Acreditările sunt împărțite în trei categorii:

  • Acreditări Windows – sunt folosite doar de către Windows și serviciile sale. Spre exemplu, Windows poate utiliza aceste date pentru a vă conecta automat la folderele partajate de alt calculator din rețea sau pentru a stoca parola Grupului de domiciliu la care v-ați asociat și să o utilizeze automat ori de câte ori accesați datele partajate. Dacă introduceți date de acreditare incorecte, Windows le va memora și va eșua în a vă da accesul la ceea ce doriți. Dacă se întâmplă acest lucru, puteți modifica sau elimina acreditările incorecte, după cum voi arăta în următoarele secțiuni.
  • Acreditări pe bază de certificat – sunt folosite împreună cu cartelele inteligente, de obicei în medii de rețele mai complexe. Majoritatea utilizatorilor nu vor folosi niciodată astfel de acreditări și această secțiune nu va conține nici un element, de obicei. Totuși, dacă doriți să aflați mai multe despre acestea, vă recomand să citiți acest articol de la Microsoft: Guidelines for enabling smart card logon with third-party certification authorities.
  • Acreditări generice – sunt definite și utilizate de programele pe care le instalați, astfel ca ele să obțină autorizarea necesară pentru a accesa anumite resurse. Un exemplu foarte comun de acreditare generică este contul dvs. Microsoft / Windows Live ID, stocat și utilizat de aplicațiile incluse în Windows Live Security Essentials.

Aceste acreditări sunt stocate automat și administrate de Windows și de aplicațiile pe care le folosiți. În cazul în care vreți să știți ce acreditări sunt păstrate pe calculatorul dvs. sau dacă vreți să eliminați sau modificați vreo acreditare incorectă aveți nevoie de Managerul de acreditări.

Important: Windows 8 vine cu o completare la tipurile de acreditări disponibile, numită Web Credentials. După cum reiese și din denumire, aceste date de acreditare sunt folosite de Internet Explorer pentru a vă autentifica automat pe anumite situri.

manager, acreditare, conectare, parole

Acreditările internet (Web Credentials) sunt create și eliminate de Internet Explorer prin intermediul opțiunilor sale de stocare de parole. Nu este posibilă crearea de acreditări internet din Managerul de acreditări, fiind disponibile doar opțiunile de vizualizare sau eliminare a acestora.

Cum deschidem Managerul de acreditări

O metodă de a porni Managerul de acreditări este să deschidem Panoul de control și să mergem la Conturi utilizator și siguranța familiei ->Manager de acreditări.

manager, acreditare, conectare, parole

Cea mai rapidă metodă e să introduceți cuvântul "acreditări" în caseta de căutare din meniul Start și să dați clic pe rezultatul Manager de acreditări.

Cele mai comune acreditări

Pe majoritatea calculatoarelor Windows 7 și Windows 8 veți găsi, în general, aceleași acreditări stocate.

manager, acreditare, conectare, parole

Exemplele cele mai comune includ:

  • Detalii de conectare la Grupul de domiciliu – întotdeauna va exista un utilizator numit HomeGroupUser$ ce va avea parola stocată și utilizată pentru accesarea elementelor partajate prin Grupul de domiciliu.
  • virtualapp/didlogical – despre această acreditare există puține informații. Se pare că este creată de Windows7 și Windows 8. Unii spun că este folosită pentru caracteristicile de virtualizare incluse în Windows și, de asemenea, de produsele Windows Live Essentials.
  • WindowsLive:(token) - stochează detaliile de conectare ale contului dvs. Microsoft.

Adăugarea unei acreditări

Procesul de adăugare al unei acreditări este foarte simplu. În primul rând, gândiți-vă exact ce acreditare vreți să adăugați. Cărei categorii, din cele trei, îi aparține?
Să presupunem că vreți să adăugați o acreditare Windows, astfel încât să vă puteți conecta la folderele partajate de un alt calculator. Dați clic pe "Adăugare acreditare Windows".

manager, acreditare, conectare, parole

Apoi vă vor fi solicitate detaliile de conectare. În primul rând, introduceți adresa IP sau numele calculatorului. Apoi, introduceți numele de utilizator pe care doriți să îl folosiți. Nu uitați să tastați numele calculatorului înainte de numele utilizatorului, după cum vedeți în captura de ecran de mai jos. Apoi, introduceți parola și dați clic pe OK.

manager, acreditare, conectare, parole

Acreditarea a fost acum salvată și va fi folosită automat ori de câte ori veți accesa acel calculator.

Eliminarea unei acreditări

Pentru a elimina o acreditare, mai întâi trebuie să o găsiți și să o extindeți, dând clic pe denumirea ei sau pe săgeata din dreapta ei.

manager, acreditare, conectare, parole

La următorul pas, dați clic pe "Eliminare din seif".

Vă va fi solicitată confirmarea acțiunii de eliminare. Dați clic pe Da.

manager, acreditare, conectare, parole

Acreditarea a fost eliminată și nu va mai fi folosită.

Modificarea unei acreditări existente

Pentru a modifica detaliile unei acreditări existente trebuie să o găsiți și să o extindeți. Apoi, dați clic pe Editare.

manager, acreditare, conectare, parole

Acum aveți posibilitatea să modificați detaliile acesteia. Nu uitați să apăsați pe Salvare, altfel modificările pe care le-ați făcut nu se vor păstra.

Concluzii

După cum puteți vedea, Managerul de acreditări joacă un rol destul de important în funcționarea calculatorului dvs. Cunoașterea locației și lucrului cu acesta poate fi foarte utilă atunci când întâmpinați probleme cu conectarea la rețelele locale sau la locațiile de internet, datorate acreditărilor incorecte stocate și utilizate.