Cu lansarea Notify, Facebook vrea și mai mult din timpul tău pe mobil!

Facebook se pregătește să lanseze săptămâna viitoare o nouă aplicație de smartphone, numită Notify (Notifică/anunță) care va fi dedicată publicării de știri. Compania a atras publicații de prestigiu pentru furnizarea conținutului, cum ar fi Vogue, The Washington Post, Comedy Central și CBS. Notify vine să se lupte cu soluții similare de la Twitter ( Moments ), Snapchat ( Discover ) sau Google ( Google News ).

În curând, Facebook va lansa Notify

Facebook are deja mai mult de 10 aplicații de mobil care încurajează consumul și producția de conținut pentru Facebook. Marșul Facebook pe mobil pare deocamdată de neoprit. Compania a înregistrat cele mai bune rezultate financiare de la înființare și veniturile din reclamă au crescut în majoritate pe mobil (cu 78%). În Statele Unite, Facebook ia 20% din timpul petrecut pe mobil și se pare că vrea și mai mult în viitor.

Chiar dacă alegeți să nu instalați aplicația Notify , Facebook are planuri de a aduce oricum știrile în atenția voastră. În octombrie a lansat Instant Articles.

Prin această facilitate, știrile apar pe fluxul nostru personal de noutăți și sunt marcate de un fulger în dreapta sus. Deocamdată știrile apar doar pe aplicația Facebook de iPhone, dar se testează și introducerea pe Android. În viitor vor apărea și pe Windows Phone.

Ce impact va avea această lansare pentru utilizatorii Români?

Pentru România, veștile nu sunt neapărat grozave dat fiind starea deplorabilă a calității canalelor tradiționale de știri. Ideea că o să avem parte de mai multă influență din partea unor instituții precum Realitatea sau Antena 3 nu sună foarte bine. Până la urmă mișcările sociale de succes din ultima vreme ca UnițiSalvăm, alegerea lui Iohannis sau #Colectiv au reușit în pofida încercării canalelor de știri de a le ignora sau le minimiza importanța. Eu unul stau la curent cu ce se întâmplă în stradă în ultimele zile urmărind în principal noutățile din Facebook de la prietenii mei.

Să sperăm că Facebook va păstra un raport decent între nevoia de a face bani și nevoile noastre de a vedea conținut care nu este controlat de marile publicații. Până acum Facebook împreună cu celelalte canale de social media au creat o lume mai independentă și mai curajoasă în a-și lua soarta în mâini.

Voi ce părere aveți despre schimbările anunțate de Facebook?