Cum folosești aplicația Contactați Asistența din Windows 10 ca să obții ajutor de la Microsoft

Microsoft a inclus în Windows 10 a nouă aplicație dedicată asistenței rapide a utilizatorilor, pentru momentele când aceștia au probleme. Este o aplicație universală de Windows, care merge atât în Windows 10 cât și în Windows 10 Mobile. Aplicația se numește Contactați Asistența și se comportă ca un portal care te conduce la serviciul de asistență de care ai nevoie, în funcție de problema pe care încerci să o rezolvi. După cum o să vedeți în acest ghid, aplicația te duce la locul potrivit mai repede și mai ușor, în funcție de nevoile tale. Haideți să vedem cum funcționează acestă aplicație atât pe PC cât și pe smartphone:

Cum pornești aplicația Contactați asistența în Windows 10?

Aplicația este instalată odată cu sistemul de operare Windows 10 sau Windows 10 Mobile. Pornirea cea mai simplă pe PC este prin folosirea căsuței de căutare din bara de activități, unde trebuie să tastați cuvântul „asistența”. Apoi, apăsați pe Contactați asistența în rezultatele afișate.

Puteți să găsiți aplicația și în meniul Meniu Start -> Toate aplicațiile -> Contactați asistența.

Accesarea aplicației se realizează similar și în Windows 10 Mobile. Comutați pe ecranul Toate aplicațiile (trageți de ecranul principal către stânga) și apoi tastați în căsuța de căutare cuvântul „asistența”. Apăsați pe Contactați asistența în lista cu rezultatele căutării.

Puteți, de asemenea, să găsiți aplicația Contactați asistența la litera C din lista de aplicații de pe Windows 10 Mobile.

Ce poți să faci cu aplicația Contactați asistența?

Aplicația urmează regulile Microsoft pentru dezvoltarea de aplicații universale. Rezultatul este că aplicația arată la fel pe PC și pe smartphone. Ea are totuși o opțiune în plus pe PC:

Activând meniul reprezentat de trei bare orizontale, apare opțiunea „Partajați ecranul cu agentul”.

În Windows 10 Mobile opțiunile principale sunt aceleași. Aici însă lipsește opțiunea de partajare a ecranului.

Acestea sunt opțiunile pe care le obții folosind aplicația Contactați asistența :

  • Dispozitivul meu (numele dispozitivului). Opțiunea nu este obligatoriu să apară. Dacă Microsoft recunoaște PC-ul sau smartphone-ul pe care se rulează aplicația, atunci o să aveți această opțiune în listă. Pentru dispozitivele fabricate de Microsoft, aplicația oferă opțiuni complete de asistență incluzând contactul direct cu operatorii. Pentru dispozitivele fabricate de alți producători, aplicația te trimite la o adresă de Internet a producătorului.
  • Conturi și facturare. Aici îți gestionezi contul general pe care l-ai creat la Microsoft sau detaliile specifice pentru unul din produsele Xbox, Office, Skype sau Windows.

  • Servicii și aplicații. Aici găsiți asistența pentru produse software, servicii de comunicație sau cloud de la Microsoft. Lista începe cu Windows. Avem apoi browser-ele web de la Microsoft: Internet Explorer și Edge. Microsoft Office pentru Windows care acoperă atât produsul de sine stătător cât și cel pe bază de abonament, Office 365. Serviciul cloud OneDrive este următorul, după care avem Skype. Lista principală se încheie cu Xbox. La sfârșit există opțiunea „Vedeți mai multe”. Dacă apăsăm pe ea obținem o nouă listă ordonată alfabetic: Access , Excel , Jocuri pentru PC , OneNote , Outlook , Outlook.com , Office pentru Mac, iOS sau Android , PowerPoint , Project , Publisher , Security Essentials , Visio , Word.

Cum te ajută aplicația Contactați asistența să obții ajutor de la Microsoft?

Aplicația Contactați asistența din Windows 10 te ghidează prin meniurile ei și, atunci când a identificat opțiunea corectă de asistență, o să răspundă cererii tale într-unul din următoarele moduri:

  • Lansează o pagină web. Un exemplu este opțiunea Xbox de la Servicii și aplicații. Când se alege opțiunea, browser-ul web implicit este lansat și se deschide pagina de asistență Xbox ( http://support.xbox.com/ro-ro/contact-us/ ).
  • Oferă un număr de telefon la care puteți să sunați. Mai jos este un exemplu pentru asistența la configurarea jocurilor pentru PC.

  • Contact direct cu echipa de asistență. În cazul acesta se poate porni o discuție prin mesaje instantanee sau poți cere echipei de asistență să te apeleze telefonic. Apelul poate fi cerut imediat sau programat pentru mai târziu.

  • Întrebați comunitatea. Opțiunea deschide într-un web browser forumul din answers.microsoft.com legat de problema pentru care ai nevoie de asistență.

Concluzie

Microsoft a făcut un pas curajos oferind aplicația universală Contactați asistența pentru toți utilizatorii săi de Windows 10 și Windows 10 Mobile. Deși aplicația arată complexitatea serviciilor de asistență de la Microsoft, ea oferă acces mai rapid la ele decât era posibil înainte. Ne putem aștepta la schimbări continue în aplicație pe măsură ce serviciile și produsele Microsoft și serviciile lor de asistență evoluează. Versiunea curentă a fost schimbată de câteva ori în ultimele săptămâni arătând că Microsoft lucrează la îmbunătățirea serviciilor lor de asistență. Trăgând linie, eu consider că aplicația Contactați asistența este un prim pas în direcția potrivită. Voi ce credeți?