Cum restaurăm versiuni precedente ale documentelor, folosind OneDrive

În timp ce lucrați cu mai multe documente, este inevitabil să se întâmple ceva neprevăzut și să aveți nevoie de o versiune mai veche a unui document. Din fericire, dacă vă sincronizați munca folosind serviciul OneDrive, acesta realizează copii de siguranță automate pentru fiecare versiune a unui document. Astfel, puteți descărca ori restaura cu ușurință o versiune mai veche. Iată cum se face asta:

Pasul 1. Deschideți OneDrive & Găsiți documentul pe care vreți să-l restaurați

Deschideți navigatorul de internet favorit și mergeți la situl OneDrive. Autentificați-vă folosind contul vostru Microsoft și apoi găsiți documentul cu pricina. Puteți folosi și căsuța de căutare din stânga sus pentru a găsi mai repede fișierul cu care doriți să lucrați.

Pasul 2. Restaurați sau descărcați versiunea dorită a documentului

Selectați documentul pentru care vreți să accesați versiunile mai vechi. Apoi, în bara de unelte de sus, apăsați pe Gestionare și apoi pe Istoric versiune. Această opțiune este disponibilă doar pentru fișiere Office, cum ar fi documente Word, foi de calcul Excel ori prezentări Powerpoint. Ea nu este oferită pentru imagini ori fișiere multimedia.

Documentul selectat este deschis în aplicația Office Online relevantă pentru tipul său. De exemplu, noi am folosit pentru acest ghid o foaie de calcul Excel și ea a fost deschisă automat în Excel Online. Acum puteți vedea conținutul documentului și versiunile disponibile.

Alegeți o versiune precedentă în coloana din stânga și aceasta este încărcată automat, pentru a vedea cum arată.

Când ați găsit versiunea care vă interesează, selectați-o și veți avea două opțiuni: Restaurare și Descărcare.

Dacă apăsați pe Restaurare versiune veche pe care ați ales-o va înlocui versiunea curentă și va fi sincronizată automat de OneDrive pe toate dispozitivele. Puteți relua munca din acel punct și orice nouă versiune a fișierului respectiv va fi stocată și sincronizată în mod automat.

Dacă doriți să păstrați cea mai recentă versiune a documentului dar să lucrați și cu versiunea veche, cea mai bună opțiune este să apăsați pe Descărcare. În fereastra Salvare ca, alegeți o altă locație pentru versiunea veche a documentului, pentru a nu o rescrie pe cea curentă. Apoi, apăsați Salvare.

Acum aveți atât cea mai nouă versiune a documentului în OneDrive cât și vechea versiune în locația aleasă anterior.

Pasul 3. Continuați să folosiți OneDrive pentru a stoca copii de rezervă ale documentelor și ale sincroniza

Așa cum ați văzut în acest ghid, OneDrive este foarte util atunci când aveți probleme cu versiunile fișierelor cu care lucrați. Noi îl folosim din când în când pentru a recupera câte o versiune mai veche a unui document și de fiecare dată ne salvează de timp pierdut și bătăi de cap.

Sperăm că v-a fost util acest tutorial. Dacă aveți întrebări sau comentarii, nu ezitați să folosiți formularul de mai jos.