Cum sincronizăm fișiere și foldere cu OneDrive în Windows 7

Windows 8.1 vine cu serviciul OneDrive direct încorporat în sistemul de operare spre deosebire de Windows 7 care, atunci când a fost creat, nu a fost conceput cu o astfel de integrare cu OneDrive. Dar, asta nu înseamnă că nu puteți folosi acest serviciu în Windows 7 la sincronizarea fișierelor cu alte dispozitive sau calculatoare. Microsoft oferă o aplicație foarte bună pentru acest sistem de operare și, în acest tutorial, vă vom arăta cum funcționează.

Cum descărcăm și instalăm aplicația OneDrive pentru desktop

Pentru a obține aplicația OneDrive pentru desktop, trebuie să o descărcați de pe situl Microsoft. Accesați pagina de descărcare OneDrive pentru a descărca aplicația.

Apăsați pe "Alegeți dispozitivul" apoi selectați PC | Mac.

În partea de jos a paginii, dați clic pe "Descărcați OneDrive pentru Windows" și salvați fișierul OneDriveSetup.exe astfel încât să-l puteți accesa ușor.

Apoi, porniți OneDriveSetup.exe pentru a începe instalarea.

Dați clic pe Introducere pentru a începe să configurați și instalați aplicația OneDrive pentru desktop.

În fereastra următoare trebuie să vă conectați cu un cont Microsoft. Introduceți email-ul și parola iar apoi faceți clic pe Conectare.

IMPORTANT: Dacă nu aveți un cont Microsoft, puteți să creați unul dând clic pe "Înregistrați-vă acum".

Implicit, folderul OneDrive va fi instalat în directorul utilizatorului la urmatoarea adresă: "C:\Utilizatori\Nume_Utilizator\OneDrive". Mulți dintre utilizatori nu au vreo problemă cu acest lucru, dar dacă aveți un loc mai bun în minte dați clic pe Modificare.

Navigați prin sistemul de foldere pentru a selecta cel mai bun loc pentru OneDrive și faceți click pe OK.

După ce ați făcut selecția, faceți clic pe Următorul.

Acum veți putea selecta care foldere din OneDrive doriți să fie sincronizate automat. Dacă doriți ca totul să se sincronizeze, selectați "Toate fișierele și folderele de pe OneDrive". În caz contrar selectați fiecare dosar care doriți să fie sincronizat. Faceți clic pe Următorul, pentru a merge mai departe.

Selectați dacă doriți sau nu să activați caracteristica de preluare a datelor pentru acest calculator. Aceasta vă permite să navigați prin sistemul de directoare al calculatorului de pe alte calculatoare conectate la același cont de OneDrive pentru a prelua fișiere pe care poate ați uitat să le stocați în OneDrive. Puteți citi mai multe despre această caracteristică accesând acest tutorial: Cum accesați fișiere de la distanță folosind OneDrive.

Dați clic pe Terminat dacă sunteți gata.

Imediat după ce s-a terminat de instalat, veți observa o pictogramă în formă nor în bara de notificări.

Cum accesăm OneDrive din Windows Explorer în Windows 7

Să folosiți OneDrive însemnă să dechideți folderul pe care l-ați configurat anterior. Puteți accesa acest director la fel ca orice folder din calculator, cu ajutorul lui Windows Explorer.

Totuși, sunt alte moduri mai rapide pentru a ajunge acolo:

  • Unul din cele mai rapide moduri de a accesa directorul OneDrive este să dați clic pe pictograma în formă de nor din bara de notificări. Acum faceți clic pe "Deschideți folderul OneDrive" pentru a termina treaba cu doar 2 clicuri.

  • Dacă faceți clic dreapta pe aceeași pictogramă iar apoi dați clic pe "Deschidere folder OneDrive" ajungeți în același loc la fel de repede.

  • Din meniul de Start puteți selecta scurtătura Microsoft OneDrive.

  • Însă, cel mai rapid mod de a accesa directorul OneDrive este să dați dublu clic pe aceeași pictogramă din bara de activități.
  • Directorul OneDrive apare și în lista Preferințe din Windows Explorer. Un clic pe acesta și dosarul OneDrive se va deschide. Puteți folosi OneDrive cum doriți dar țineți minte că nicio sincronizare nu va avea loc dacă acesta nu va rula în fundal.

Cum adăugăm fișiere și dosare în aplicația OneDrive pentru desktop

Principala funcție a lui OneDrive este de a stoca fișiere online pentru a putea fi accesate de pe orice dispozitiv conectat la internet. Pentru a putea folosi această funcție deschideți directorul OneDrive. Să adăugați fișiere este foarte simplu; de fapt, este exact la fel cum adăugați un fișier în orice alt dosar de pe calculator.

  • Puteți adăuga fișiere dând clic și trăgând de acesta în directorul OneDrive.

  • Puteți copia și lipi fișiere în folderul OneDrive.

  • Puteți, de asemenea, să salvați fișiere direct în directorul OneDrive selectându-l în fereastra Salvare ca.

Crearea de foldere funcționează la fel ca în Windows. Nu e nimic special sau nou de știut despre lucrul cu fișiere și foldere în OneDrive.

Cum configurăm aplicația OneDrive pentru desktop

În timp ce folosiți aplicația OneDrive, poate doriți să schimbați modul în care aceasta operează pe calculator. Pentru a schimba setările, dați clic dreapta pe pictograma din bara de activități, iar apoi selectați Setări.

Interfața ferestrei de setări vă permite să alegeți dacă aplicația OneDrive să pornească automat odată cu Windows-ul. Dacă dezactivați această caracteristică Windows-ul va porni mai rapid blocând sinscronizarea fișierelor până veți deschide aplicația. De asemenea puteți activa sau dezactiva opțiunea de preluare a datelor de pe calculator sau puteți alege dacă aplicația să trimită sau nu către Microsoft fișierele jurnal când apare o problemă.

IMPORTANT: Dând clic pe butonul "Anulare legătură OneDrive" fișierele nu vor mai fi sincronizate cu OneDrive.com. Un alt lucru pe care ar trebui să îl aveți în vedere este că, dacă doriți să reveniți la folosirea lui OneDrive, va trebui să îl configurați din nou.

Deschideți fereastra Alegeți foldere dacă doriți să selectați care dintre dosare să fie sincronizate automat cu calculatorul.

Acum trebuie să alegeți folderele care vor fi sincronizate. Opțiunile afișate sunt la fel ca cele din configurarea inițială, așa că nu vom intra în detalii. Dacă ați terminat dați clic pe OK.

Cum partajăm fișiere cu aplicația OneDrive pentru desktop

Aplicația OneDrive pentru desktop prevede și partajarea fișierelor cu alte persoane. Această caracteristică este folositoare la colaborarea mai multor persoane la crearea unui document sau doar le permite membrilor familiei să acceseze unele fotografii.

În OneDrive, dați clic dreapta pe fișierul sau directorul pe care doriți sa îl partajați, selectați OneDrive iar apoi faceți clic pe Partajare. Navigatorul de internet implicit va deschide situl OneDrive.com.

Dacă doriți să știți ce să faceți mai departe, citiți acest articol: Cum partajăm fișiere și foldere folosind situl OneDrive.

Concluzie

După cum puteți vedea în acest articol, este relativ ușor să folosiți aplicația OneDrive. Odată setată, aplicația va sincroniza automat fișierele și dosarele, ținând cont de setările facute. Se utilizează ca oricare alt director de pe calculator, așa că nu e nimic nou de învățat.

Înainte de a închide acest articol, nu ezitați să împărtășiți cu noi experiența pe care o aveți folosind OneDrive. Cât de bine funcționează? Cu ce credeți că este peste alte servicii de stocare online ca Dropbox sau Google Drive?