Cât a crescut eMAG în 2016? Cifră de afaceri, investiții, planuri pentru 2017

În cadrul unei conferințe organizate astăzi, 10 Mai, compania eMAG și-a prezentat rezultatele financiare pentru anul 2016. CEO-ul Iulian Stanciu a prezentat detalii despre cifra de afaceri, creșterea portofoliului de produse și de parteneri în eMAG Marketplace, numărul de produse vândute anual fiecărui client, precum și planurile companiei pentru 2017. Află detalii despre performanța eMAG, din această știre:

Cifra de afaceri eMAG a crescut cu 45% în 2016, față de 2015

În anul 2016, eMAG a realizat în România o cifră de afaceri de 2,02 miliarde lei, cu 45% mai mult față de 2015. La nivelul întregului grup, eMAG a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 3,12 miliarde de lei în toate țările și toate companiile grupului. În 2015, grupul înregistrase o cifră de afaceri de 1,95 miliarde lei.

Creșterea cifrei de afaceri a venit ca urmare a unui număr de factori, cum ar fi dezvoltarea eMAG Marketplace, care a ajuns la peste 3500 de vânzători, diversificarea categoriilor de produse vândute și creșterea numărului de produse vândute. Astfel, compania a ajuns să crească numărul mediu de produse vândute pe an, pentru fiecare client, de la 8 produse în 2014, la 11 în 2015 și la 15 în 2016.

Investițiile eMAG au ajuns la 50 milioane de euro, în 2016

Investițiile realizate de eMAG în 2016 au ajuns la 50 de milioane de euro, dintre care 24 de milioane au fost pentru dezvoltarea tehnologiei folosite de companie și 23 de milioane pentru extinderea internațională a grupului. Încă 1 milion de euro a fost investit în dezvoltarea logistică și 2 milioane de euro în dezvoltarea angajaților prin participări la conferințe și training-uri internaționale și programe speciale de formare, precum Talent Internship sau Future 25.

Investițiile au fost realizate din resursele financiare ale grupului Naspers, care deține 74,2% din companiei.

Iulian Stanciu, CEO al companiei eMAG, a declarat că în 2017 compania va continua să investească puternic în tehnologie și își va crește și investițiile în logistică.

Clienții eMAG folosesc din ce în ce mai mult smartphone-ul pentru cumpărături

În 2016, traficul total eMAG a crescut față de anul precedent și a ajuns la 270 de milioane de vizite. Compania folosește datele oferite de BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia) în ceea ce privește numărul utilizatorilor de internet din România. Conform datelor companiei, în Q4 2014, 7,9% dintre utilizatorii de internet din România vizitaseră eMAG. În Q4 2016, numărul lor a crescut la 10,3%.

Utilizarea telefonului mobil pentru accesarea eMAG (atât din browser cât și din aplicația mobilă) a crescut și în 2016, 55% dintre vizite realizându-se prin intermediul unui smartphone. Compania estimează că în 2017, procentul va urca până la aproximativ 70% din vizite. Gradul de utilizare al clienților este mai mare pe smartphone decât pe desktop. Astfel, clienții eMAG care folosesc aplicația pentru smartphone, vizualizează de 2,5 ori mai multe pagini într-o sesiune decât cei care vin de pe desktop și au de 3 ori mai multe sesiuni.

Planurile eMAG pentru 2017

Până la finalul anului 2017, eMAG dorește să ajungă la peste 600 puncte de livrare în parteneriat cu Poșta Română și la o extindere a rețelei de showroom-uri din țară. De asemenea, compania va extinde la nivel național și serviciul de livrare în 2 ore, oferit până acum doar în București. Acest serviciu va deveni disponibil începând cu vara lui 2017, în orașele cu showroom eMAG. Se va introduce și opțiunea de livrare pe intervale orare, inclusiv în weekend. De exemplu, vei putea alege ca produsele comandate să fie livrate după ce ajungi acasă de la serviciu, ori dimineața în weekend, înainte de a ieși în oraș ori la o plimbare.

Iulian Stanciu a împartășit și faptul că se lucrează la lansarea unui card de credit pentru cumpărături, în a doua jumătate a anului, care va putea fi folosit pentru cumpărături în rate lunare, fără dobândă. Compania dorește ca acest serviciu să fie și mai simplu decât serviciile similare existente pe piață și lucrează la simplificarea proceselor tehnologice și birocratice din spatele cardului.

Tu ce părere ai despre rezultatele eMAG?

Folosești serviciile companiei eMAG? Tu ce părere ai despre rezultatele lor din 2016? Cum îți plac serviciile oferite de eMAG? Hai să discutăm folosind formularul de comentarii de la finalul articolului.