Jocul Android gratuit al lunii - Recenzie Ignatius

4 out of 5 stars

Îți plac filmele? Ești sedus de lumile ciudate, poveștile epice, imaginile captivante și sentimentele umane prezentate în ele? Te-ai gândit vreodată cât de fain ar fi să fii de fapt în lumea unui film? Există un băiețel care s-a gândit la aceași lucru, dar povestea lui nu este una foarte veselă, deoarece a rămas blocat în lumea filmului. Dar acum poți să-l ajuți să scape. Ignatius este un joc nou venit în Magazinul Play : un joc gratuit în care poți să fii foarte aproape de lumea filmelor. Citește recenzia noastră ca să afli mai multe detalii despre acest joc “altfel”.

Lumini, cameră, motor!

După ce am folosit un smartphone cu Android pentru un timp mai îndelungat, cu toții am fost curioși despre facilitățile oferite de el, pe lângă aplicațiile preinstalate. Una dintre pasiunile noastre sunt jocurile: din fericire, Magazinul Play este într-o creștere rapidă și apar în ofertă din ce în ce mai multe jocuri de calitate. Totuși, de multă vreme nu am avut șansa să jucăm un platformer (sau joc de platformă - este un joc video în care personajul controlat de jucător sare pe platforme suspendate și/sau peste obstacole, pentru a avansa în joc) într-adevăr bun, pe smartphone-ul sau tableta noastră cu Android. Acum, Ignatius este foarte aproape de a deveni unul dintre jocurile noastre favorite, de care nu ne putem dezlipi.

Ignatius a apărut recent în Magazinul Play , deci avem de-a face cu un joc foarte nou, care are încă un drum lung în fața lui. Însă deja am început să ne obișnuim să vă arătăm jocuri foarte noi și bune în recenziile noastre :)

Vorbim despre un joc de platformă care are toate elementele clasice specifice unui joc de acest gen. Este un joc 2D cu defilare orizontală, în care controlăm caracterul principal (Ignatius în acest caz), caracter cu care poți să alergi și să sari, să ridici, să pui jos sau activezi obiecte.

Dacă tot vorbim despre elementele clasice din acest gen de joc, ne întâlnim cu foarte multe dintre acestea: pe lângă găuri și breșe în care poți să cazi, sunt și scări în mișcare, platforme înalte, poduri care se prăbușesc și sărituri care trebuie efectuate foarte precis.

Ca și în cazul celor mai multe jocuri de platformă, controalele sunt foarte simple: poți să-l miști pe Ignatius la dreapta sau la stânga, prin glisare sau prin apăsarea butoanelor virtuale din partea stângă a ecranului. Săriturile, căderile de pe platforme și activarea obiectelor speciale se poate realiza prin cele trei butoane virtuale din partea dreaptă a ecranului.

Obiectivul fiecărui nivel este foarte simplu: trebuie să aduni trei role de filme care pot fi folosite pe urmă pentru a deschide un portal către nivelul următor. Sunt și câteva excepții, deoarece la sfârșitul unelor niveluri, Ignatius cade într-o groapă aparent interminabilă, iar câteodată trebuie doar să ajungi la sfârșitul nivelului fără a folosi vreun portal.

Desigur, călătoria ta nu va fi simplă ca o plimbare prin parc, deoarece sunt multe lucruri care te împiedică: fiecare nivel are obstacole precum gropi cu lavă sau gropi fără fund, în care Ignatius poate să moară foarte ușor. O să întâlnești și diferite tipuri de creaturi ciudate care te rănesc dacă le atingi. Este recomandat să stai cu ochii pe bara de sănătate, deoarece nu poți să supraviețuiești multor lovituri. Câteodată apar și poțiuni vindecătoare, dar n-o să găsești prea multe.

O altă caracteristică importantă a jocului este metoda de salvare: nu există salvare automată în Ignatius , deci este foarte recomandat să salvezi des. Altfel, trebuie să faci multe niveluri de două ori.

O lume nouă

Ceea ce face ca Ignatius să fie complet diferit de alte jocuri de acest gen este atmosfera. Grafica este minunată, cu desene de mână, are fundaluri alb-negru și caractere drăguțe, iar apariția ocazională a culorilor (ca și în Sin City - Orașul păcatelor ), a efectelor de lumină și a umbrelor îl fac și mai bun.

Experiența vizuală este însoțită de a coloană sonoră care este uneori relaxantă și de multe ori puțin înfiorătoare, contribuind mult la atmosfera jocului.

Din punct de vedere al poveștii, tu ești Ignatius, un tânăr plictisit de viața lui de contabil. Într-o zi, în drum spre casă, Ignatius observă că a sosit un cinematograf ambulant în oraș. Băiatul este intrigat de cinema și este invitat de proprietarul acestuia, Vigo, să arunce o privire asupra aparatelor. În acest moment, Ignatius este transportat în lumea filmului, de unde încearcă să evadeze.

Începutul poveștii este foarte interesant, iar pe parcursul jocului poți să colectezi pagini dintr-o carte de memorii, prin care îi vei cunoaște povestea lui Vigo și relația lui cu Ignatius. Toate acestea sunt însoțite de o mulțime de surprize mici, referințe la filme și actori legendari.

Din păcate, oricât de frumos este începutul poveștii și oricât de interesantă ar fi povestea lui Vigo, sfârșitul jocului este un clișeu care pare să fi fost scris foarte rapid, fără atenție la detalii. Am avut sentimentul că scriitorii jocului nu au mai avut destul timp ca să facă povestea lui Vigo ceva mai mult decât o poveste simplă, foarte ușor de ghicit.

Alte două aspecte negative ale jocului sunt controalele și calitatea textului afișat pe ecran. Controlul prin glisări ni s-a părut foarte lent, ceea ce poate să fie fatal în cazul unui joc de tip platform ă, iar butoanele virtuale sunt prea mici și greu de nimerit. Aceasta face ca nivelul de dificultate nu foarte ridicată a jocului să crească prin adăugarea unei surse de frustrare absolut inutilă.

Iar despre conținutul scris trebuie să spunem că are erori gramaticale și de ortografie, ceea ce afectează negativ imersiunea în joc, precum și experiența efectivă de joc. Suntem siguri că dezvoltatorii ar fi putut găsi pe cineva care să verifice conținutul text afișat pe parcursul jocului.

Descărcare: Ignatius

4/5

Ignatius este un joc de platformă care poate fi numit o perlă ascunsă. Este un joc făcut de o echipă mică de dezvoltatori din Polonia, Sons of welder. Echipa este condusă de doi frați care au făcut o treabă mult mai bună decât multe studiouri de jocuri mari. Pe lângă faptul că este un joc de platformă bun, Ignatius are și un alt punct forte - atmosfera, lucru foarte greu de realizat, mai ales la un astfel nivel de calitate. Însă ei au reușit!

Desigur, jocul are și defectele lui, precum lipsa salvărilor automate, greșelile în conținutul text, iar cea mai mare problemă este durata jocului. Doream să ne mai jucăm multe ore și să rezolvăm și mai multe puzzle-uri. Jocul este încă într-o stare incipentă și sperăm că vor fi adăugate niveluri suplimentare în viitor.

Oricum, avem speranța că Paweł și Przemek, cei doi dezvoltatori, nu vor abandona proiectul lor principal și vor adăuga conținut de calitate la acest joc, care este evident că a fost creat cu multă pasiune. Cu siguranță și voi îl veți juca cu pasiune!