Jocul Android gratuit al lunii - Recenzie Legacy of the beast

4 out of 5 stars

Când faci un joc care se bazează pe o carte, pe un film sau chiar și pe o trupă muzicală, îți asumi niște riscuri - cel mai evident dintre ele fiind acela că jocul s-ar putea să le placă numai fanilor acelui lucru pe care este bazat. Subiectul acestei recenzii, Legacy of the beast este un joc de acțiune RPG care se bazează pe una din trupele de muzică metal legendare din zilele noastre, precum și pe mascota lor: Iron Maiden. Chiar dacă acest gen de muzică este unul de nișă, dezvoltatorii de la Roadhouse Games au reușit să creeze ceva ce va fi pe placul oricărui fan al jocurilor de acest gen - mai ales dacă este și un fan heavy metal! Citește recenzia noastră ca să faci cunoștință cu jocul Legacy of the beast pentru Android:

Hai în camera mea

Când începi să faci cunoștință cu Legacy of the beast este bine de reținut că, chiar dacă jocul e făcut în cooperare cu trupa Iron Maiden, iar coloana sonoră este alcătuită din hiturile lor legendare, în joc accentul nu este pus pe trupă. Personajul principal este Eddie , mascota lor, care a avut multe fețe de-a lungul anilor, iar tu te vei întâlni cu cele mai tari.

Dacă nu știi foarte multe despre modul de realizare al albumelor Iron Maiden, putem să-ți spunem noi câteva detalii importante: trupa britanică iubește subiectele istorice, mistice dar și cele științifico-fantastice, albumele lor fiind axate de obicei pe o astfel de temă, iar această lume bogată este prezentată în Legacy of the beast.

Misiunea ta principală va fi să îl conduci pe Eddie prin locuri minunate sau teribile, atât istorice cât și mistice, ca să recuperezi cioburile sufletului și să afli cine este responsabil pentru calamitățile pe care le întâlnești. Ah, și mai trebuie să salvezi și universul cu ajutorul unui clarvăzător ( Clairvoyant ), care te va ghida prin aventurile și bătăliile tale.

Mulțimea temelor înseamnă că vei călători printr-un regat din evul mediu, prin țara faraonilor, un câmp de luptă din al doilea război mondial și chiar și prin adâncimile iadului. Asta nu înseamnă numai schimbarea decorului, ci și o mare variație a inamicilor, care pot fi fantome, zombi, demoni sau alte creații ciudate. Grafica are un ton mai întunecat, dat fiind cadrul și tema jocului, dar seamănă totuși cu un desen animat.

Jocul are o atmosferă foarte aparte, prezentă peste tot, nu doar în fundal. Această atmosferă este intensificată și de coloana sonoră. Cred că poți să ghicești ce fel de muzică este prezentă în joc: da, fiecare piesă este o melodie a trupei Iron Maiden, mai precis sunt versiunile instrumentale ale celor mai mari hituri de pe albume precum Powerslave, Killers, Somewhere in Time sau The Number of the Beast. Nu ești un fan? Nicio problemă! Nu trebuie să fii un mare admirător a trupei ca să te bucuri de muzică, deoarece aceasta se potrivește perfect cu bătăliile.

Și dacă tot suntem la variații: după cum am menționat deja, Eddie a avut multe fețe de-a lungul anilor, iar tu le vei vedea pe cele mai bune dintre ele. După terminarea unui capitol al jocului, vei primi un nou tip de Eddie, care nu numai că arată diferit, dar are și alte puteri, tipuri de atac sau vrăji. Nu trebuie să alegi o singură variantă, deoarece poți să iei mai multe tipuri de Eddie într-o bătălie și poți să schimbi între diferite aspecte pentru a contracara mai eficient puterile inamicilor.

Desigur nu trebuie să te lupți singur - sunt multe tipuri de creaturi care te ajută: echipa ta poate să includă golemi, harpii, gardiani sau multe alte feluri de animale și bestii. În funcție de bătălie, poți să iei două sau mai multe creaturi și tipuri de Eddie, deci numărul variațiilor este practic nelimitat. Atât creaturile din echipa ta, cât și diferitele tipuri de Eddie, precum și inamicii, fac parte din cele cinci clase: Războinic ( Warrior ), Magician ( Magus ), Santinelă ( Sentinel ), Artilerist ( Gunner ) sau Asasin ( Assassin ), fiecare fiind puțin diferită față de celelalte. Fiecare clasă este mai eficientă împotriva unei alte clase, lucru de care este bine să ții cont atunci când asamblezi echipa pentru o bătălie.

Dacă te-ai jucat vreodată un joc de acțiune RPG (ceea ce înseamnă Role Playing Game, sau joc de rol) mobil, probabil că știi câteva lucruri: progresezi prin niveluri luptând cu mai multe valuri de inamici în bătălii pe ture - fiecare dintre caracterele tale are un anumit set de atacuri, cel de bază putând fi activat fără cost în fiecare tură, iar cele speciale au uz limitat, dar sunt mai puternice. În plus, în timpul bătăliilor se generează automat o resursă numită Furie ( Fury ) - dacă ai destulă, Eddie poate să facă un atac special, devastator.

Bătăliile pot fi desfășurate de mai multe ori, pe mai multe niveluri de dificultate, astel provocarea fiind mai mare. De asemenea, dacă reușești să completezi fiecare bătălie dintr-un capitol și mai și îndeplinești și trei condiții speciale pentru fiecare bătălie, vei primi acces la o altă bătălie, unde poți să procuri obiecte rare. Și, desigur, nu poți să avansezi la următorul capitol, până când nu completezi fiecare bătălie din cel precedent. Momentan sunt disponibile patru capitole, al cincilea fiind deja marcat drept Coming soon (În curând).

Fiecare bătălie constă din mai multe valuri de inamici, iar ultimul val este cel mai greu, unde un monstru mult mai puternic face parte din grupul inamicilor. Între bătălii vei primi asistență de la clarvăzător, ghidul tău misterios - prin intermediul unor filmulețe care ajută la desfășurarea poveștii și cum ajungi cât mai aproape de cioburile sufletului tău.

Vreau să-ți arăt prada mea

Niciun RPG nu ar fi un RPG adevărat fără statistici, pradă și dezvoltare. În Legacy of the beast , fiecare caracter are o valoare de atac ( attack ), de apărare ( defense ), de magie ( magic ), de rezistență la magie ( magic resistance ) și una specială ( special ), fiecare clasă având diferite puteri și slăbiciuni de bază.

Fiecare caracter are un nivel de stea, variind de la 1 la 5, și un nivel de putere. Înainte de a evolua un caracter la următorul nivel de stea, mai întâi trebuie să parcurgă fiecare nivel de putere pe nivelul actual de stea. Evoluția și dezvoltarea caracterelor necesită folosirea obiectelor speciale numite cioburi ( shards ) sau alte obiecte speciale și aur. Acestea sunt primite aleator după fiecare bătălie, dar unele resurse pot fi cumpărate și cu bani reali.

O altă resursă - Ironite - se folosește pentru a cumpăra aur, nisip de timp ( sands of time ), suflete ( souls ) sau pentru a reînvia echipa ta, dacă aceasta cade într-o bătălie. Nisipul de timp este a treia resursă pe lângă ironite și aur, și determină cât de mult poți să te joci - fiecare bătălie te costă o anumită cantitate de nisip de timp, ce se regenerează automat pe măsură ce trece timpul real. Sufletele pot fi folosite în Cartea sufletelor ( The book of souls ) pentru a primi noi caractere pentru echipa ta.

După cum am menționat anterior, fiecare caracter are abilități de bază și abilități speciale ( skills ). Acestea sunt predefinite pentru fiecare caracter, iar unele pot fi activate cu cioburi speciale. Caracterele mai pot folosi și talismane , obiecte ce pot fi purtate de un caracter și le oferă bonusuri la caracteristicile lor. Talismanele pot fi dezvoltate și dezvoltate, exact ca și caracterele.

Pe măsură ce progresezi prin capitolele jocului, vei primi și recompense speciale pentru învingerea anumitor inamici. Există și un bonus pentru logare în joc în fiecare zi. Poți să adaugi și prieteni în joc, ei sunt numiți Trooperi. Fiecare jucător poate să desemneze un caracter drept campion, iar prietenii lui pot să îl folosească o dată pe zi, într-o bătălie, ceea ce produce recompense adiționale.

Legacy of the beast este dezvoltat continuu și primește conținut nou în mod regulat, ultimele adiții fiind Rupturile în timp ( Time rifts ), locuri speciale de bătălie ce pot fi accesate doar pentru un timp limitat și oferă bonusuri substanțiale. Mai este și un loc numit Arena , care probabil că va fi locul unde poți să te lupți cu alți jucători, dar aceasta este încă blocată, urmând să fie activată într-o versiune următoare.

Download: Legacy of the beast

4/5

Fanii jocurilor de acțiune RPG pot să se distreze destul de bine în ziua de azi, în special datorită apariției recente a Star Wars: Galaxy of Heroes și a lansării Legacy of the beast de la Maiden - două jocuri bune, disponibile pentru Android. Jocul celor de la Iron Maiden te duce într-o lume fantastică și diversă, cu caractere puternice și o coloană sonoră potrivită. Mecanica bătăliilor este destul de simplă pentru orice începător, dar sunt nenumărate variații și tactici care pot fi utilizate de cei mai avansați. Deși numărul de statistici, obiecte, posibilități de dezvoltare, suflete și resurse poate să fie copleșitor la început, cu siguranță poți să te familiarizezi cu fiecare element al jocului și atunci nimic nu te va opri în crearea unei echipe care face față oricărei provocări. Numărul mare de creaturi și diferitele lor metode de a lupta, precum și existența mai multor nivele de dificultate și viitoarea posibilitate de a concura cu alți jucători fac din Legacy of the beast un concurent puternic în lumea jocurilor gratuite pentru Android. Desigur, viața e mult mai simplă dacă ești dispus să faci microtranzacții și să cumperi niște resurse din când în când, dar nu putem să spunem că jocul e plictisitor sau mult mai dificil dacă nu cheltuiești bani. Deci du-te și caută-ți sufletul și, cât faci asta, salvează și Universul! Numai să nu-ți fie frică de întuneric...