Jocul Android gratuit al lunii - Recenzie The Path to Luma

4 out of 5 stars

Oricând vorbim despre conceptul de edutainment (divertisment educațional), ne gândim mai întâi la jocurile foarte simple, create pentru copii, pentru a le dezvolta capabilitățile sau pentru a îi învăța concepte noi. Deși majoritatea jocurilor de tip edutainment fac parte din această categorie, sunt și excepții care oferă un nivel mult mai înalt de divertisment, grafică și sunet bune, precum și un conținut educațional foarte folositor. Jocul The Path to Luma este o astfel de excepție: un joc foarte bun, cu informații care fac jucătorul să gândească puțin “mai verde”. Citește acest review ca să afli de ce este o idee bună să joci The Path to Luma pe tableta sau smartphone-ul tău cu Android.

Un alt tip de educație

Când discutăm despre The Path to Luma , este bine de reținut că este în primul rând un joc, conținutul educațional fiind secundar, dar foarte binevenit, deoarece aduce mai multă adâncime experienței de joc. Jocul dezvoltat de NRG și Phosphor Games Studio este unul de explorare și rezolvare de puzzle-uri, acțiunea având loc pe 23 de planete diferite, fiecare dintre acestea reprezentând un nivel separat, cu diferite puzzle-uri ce trebuie rezolvate pentru a putea avansa la următoarea planetă.

Povestea se desfășoară într-o galaxie ce a fost locuită cândva de civilizația Chroma. Ei sunt o specie de extratereștri puternici, care au creat o uriașă civilizație interplanetară, ce a trăit pe aceste planete un timp îndelungat. Din păcate, tehnologiile lor avansate au însemnat și declinul lor: resursele naturale au fost epuizate, iar civilizația s-a prăbușit sub greutatea poluării imense.

Chromii au fost nevoiți să se retragă pe o singură planetă, care a devenit curând suprapopulată. Aici au colectat toate resursele lor pentru a-și salva specia și pentru a restaura planetele la starea lor originală. Rezultatul acestei încercări … ești tu.

Salut, sunt Sam

Ultima șansă de supraviețuire pentru Chroma sunt niște androizi, numiți Sustainability Augmentation Model (SAM ori, în română, Model pentru augmentare sustenabilă ), creați special pentru a traversa planetele locuite în trecut de civilizația Chroma și pentru a îndepărta poluarea, prin utilizarea energiilor regenerabile. Chromii cred că în momentul în care aceste planete devin locuibile din nou, civilizația lor va fi iarăși glorioasă și va ajunge într-o stare numită Luma.

După cum poate ai ghicit deja, tu ești unul dintre aceste SAM-uri, de fapt ultimul. Astfel, ești ultima speranță pentru supraviețuirea acestei specii. Scopul jocului este să ghidezi acest SAM printr-o serie de planete (sunt 23 în momentul de față, dar este posibil ca acest număr să crească în viitor), să le explorezi și să rezolvi o serie de puzzle-uri, ca să furnizezi energie curată pentru ființele de pe aceste planete. Nivelurile trebuie completate pentru a putea avansa la planeta următoare, dar cele deja rezolvate pot fi revizitate oricând.

The Path to Luma este un joc de explorare, cu multe puzzle-uri de tip arată-și-apasă, ceea ce înseamnă că poți să controlezi SAM-ul prin simpla apăsarea a ecranului. Astfel, poți să-i dai instrucțiuni pentru a merge undeva, pentru a ridica, a pune jos sau a folosi un obiect. Cam asta este toată mecanica de control a jocului, acesta fiind foarte ușor de jucat, chiar dacă puzzle-urile devin mult mai grele după câteva niveluri.

O nuanță minunată de verde

Scopul fiecărui nivel este să restaurezi energia electrică pentru fiecare locuință de pe planetă, folosind doar energie verde. La început vei avea la îndemână doar energia solară: SAM-ul are un toiag, care poate fi plasat la niște locații specifice. După aceea, poți să rotești planeta astfel încât razele soarelui să atingă toiagul, astfel furnizând energie clădirilor și obiectelor conectate. Nu numai locuințele au nevoie de energie, ci și alte obiecte: trebuie să conectezi porțile pentru a le deschide, să folosești pârghii pentru a roti alte elemente, și ai nevoie de cărucioare pentru a le folosi ca vehicule.

Mai târziu, vei avea acces la baterii, cu care poți să aduci energie la locații care nu au acces la alte surse, încărcătoare de baterii, uzine hidraulice și eoliene, șamd. Fiecare dintre ele funcționează doar în anumite condiții specifice. De exemplu, uzinele eoliene trebuie construite în locuri unde bate vântul, iar cele hidraulice pot fi folosite doar în apropierea lacurilor.

Nu vei fi singur pe timpul călătoriei tale, deoarece un Galactic User Instructor and Dedicated Escort (G.U.I.D.E. sau, în română, un Instructor Galatic și Escortă Dedicată ) va fi ghidul tău. Acesta îți va explica în detaliu modul de funcționare al jocului, astfel încât să poți să începi totul foarte ușor. Desigur, odată ce avansezi pe diferite planete, vei primi din ce în ce mai puțin ajutor, iar puzzle-urile vor deveni mai complicate. Pe lângă faptul că tot jocul este bazat pe ideea promovării energiilor curate, mai ai acces și la Codex Luma, un fel de enciclopedie în care găsești mai multe informații despre tipurile de energie regenerabile, iar saitul web al jocului oferă și mai multe informații, astfel încât proiectul The Path to Luma își îndeplinește cu succes misiunea de a fi un joc atât educațional cât și distractiv.

Grafica jocului este una foarte plăcută, având un stil minimalistic foarte drăguț. Aceasta este însoțită de o coloană sonoră simplă și relaxantă, care nu devine enervantă nici după ce te joci timp îndelungat. Un alt bonus extraordinar este lipsa completă a microtranzacțiilor, dezvoltatorii fiind foarte mândri de acest lucru. Aceasta înseamnă că jocul este și va rămâne gratuit pe viață.

Singurul aspect negativ al jocului este lungimea: momentan există 23 de planete, ceea ce este suficient pentru un timp, dar să nu te aștepți la nopți nesfârșite de joc.

Descărcare: The Path to Luma.

4/5

The Path to Luma este o adevărată gură de aer proaspăt pe piața modernă de jocuri pentru Android. Nu doar datorită subiectului său (care include într-adevăr aerul proaspăt), ci și datorită designului, valorii sale educaționale și întregii experiențe de joc. Foarte rar mai vedem un joc de puzzle care să fie mai mult decât o altă clonă de Bejeweled cu o mulțime de elemente de cumpărat. The Path to Luma ne aduce originalitate și este clar că dezvoltatorii săi nu au vrut doar să promoveze materialele ecologice ale companiei într-un produs de gaming, ci au vrut să creeze cu adevărat un joc de calitate. Și au reușit! Într-o lume unde suntem bombardați de nenumărate jocuri de acțiune sau de curse de mașini, este ceva extraordinar să vezi un joc care reușește să rămână interesant și plăcut, fără a deveni prea copilăros. Desigur, The Path to Luma se adresează și copiilor: nu există agresivitate, grafica este frumoasă și mesajul general este unul foarte pozitiv.

Dragă NRG și Phosphor Games Studio, nu avem decât o rugăminte: continuați să creați noi niveluri. Chiar ne dorim să ne jucăm mai mult pentru a ajunge la Luma!