Jocul Android gratuit al lunii - Recenzie The Slimeking's Tower

5 out of 5 stars

Pixeli, muzică pe 8 biți, joc rapid, focuri de armă, pixeli, monștri uriași și încă și mai mulți pixeli. De ce mai ai nevoie pentru un joc foarte bun? Nu de multe alte lucruri. Manuel, un dezvoltator de jocuri de la RevampedPRO știe foarte bine acest lucru iar shooter-ul lui este plin de acțiune. The Slimeking's Tower a apărut recent în Magazinul Google Play și deja a reușit să consume mai mult decât ar fi trebuit din timpul nostru. Pentru asta îi suntem recunoscători! Hai să vedem ce are de oferit acest dungeon crawler pentru jucătorii de pe smartphone-urile și tabletele cu Android:

Jocul mai presus de orice

Jocurile independente (sau jocurile indie) nu sunt ceva nou pe scena de gaming, deoarece din ce în ce mai mulți dezvoltatori independenți produc jocuri de înaltă calitate care, măcar în termeni de experiență de joc, au foarte multe de oferit, atât pentru jucătorii pasionați, cât și pentru cei ocazionali. Desigur, lipsa echipelor mari, a specialiștilor și a marketingului puternic înseamnă că nu avem cum să primim ore întregi de filme de înaltă calitate, muzică licențiată sau grafică de ultimă generație, dar să fim serioși: un joc bun nu este construit doar din aceste elemente.

Pe de altă parte, cum numărul jocurilor indie este în creștere, calitatea devine o problemă și în acest segment. Însă procentul jocurilor de înaltă calitate este totuși mult mai mare decât pe piața clasică, iar The Slimeking's Tower este un exemplu foarte bun. Jocul este greu de clasificat, deoarece este un shooter plin de acțiune care are loc într-un cadru fantastic și are și elemente specifice jocurilor de rol (RPG).

Tu ești personajul principal, un erou (cu o coafură superbă) în mijlocul unei aventuri ce are ca țel principal să îl învingă pe regele monștrilor de mâzgă - și cam asta este toată povestea. Jocul este axat pe acțiune și nu primim niciun indiciu despre motivul eroului, nu știm de ce este în turnul regelui și de ce vrea să-l învingă pe el și pe creaturile lui. Dar nici nu contează, am venit să ucidem monștri!

Armele setate pe ucidere

Scopul jocului în modul implicit Adventure (Aventură) este de a progresa prin mai multe etaje (unele cu mai multe niveluri) ale turnului, de a învinge monștri de diferite tipuri, iar obiectivul principal este să ucidem regele. Ideea este una foarte simplă: să ucidem tot ce se mișcă cu ajutorul unei mitraliere. Eroul poate fi controlat cu ajutorul celor două joystick-uri virtuale: unul îl mișcă pe erou, iar cu celălat putem să tragem și să controlăm direcția focului de armă. Astfel putem să ne mișcăm într-o direcție și să tragem în alta, deci putem să folosim tactici de luptă.

Pentru a face lucrurile mai complicate, avem de-a face cu podele din gheață care fac mișcarea mult mai grea, capcane cu țepi statice ori în mișcare, lasere care ne rănesc și, desigur, o serie întreagă de monștri, de la șerpi simpli până la monștri de mâzgă și vrăjitori care ne atacă cu foc și mai pot să se și teleporteze.

În campania noastră glorioasă împotriva răului, suntem ajutați de diferite tipuri de obiecte pe care le primim gratuit sau pe care le putem cumpăra din cufăre cu banii jefuiți de la monștri. Ai grijă în camerele cu patru lăzi, deoarece conținutul acestora este aleator și uneori pot avea efecte nedorite.

Există și un tip de cufăr care “mănâncă” banii noștri unul câte unul dacă stăm lângă el și ne dă obiecte aleatoare. Sunt 141 de tipuri de obiecte în joc, deci spor la treabă! Dacă nu vrei să aștepți până le găsești pe fiecare, poți să le și cumperi din meniu, cu banii acumulați în modurile Adventure (Aventură) și Endless ( Fără sfârșit ).

Muniția este nelimitată, dar nu și sănătatea: în mod implicit avem trei iconițe în forme de inimă care reprezintă viața noastră - monștrii și capcanele îți iau câte o jumătate din cele trei inimi, deci nu trebuiesc multe lovituri și gata, am murit. Desigur, unii inamici îți oferă și inimi după ce mor, deci poți să te vindeci, iar în unele camere speciale putem pur și simplu să găsim inimi, dar și alte obiecte speciale care ne cresc sănătatea maximă.

Fiindcă tot vorbim de obiecte: e bine de știut că unele au efecte imediate care țin până ce se termină jocul (precum îmbunătățirea armei, creșterea vitezei, etc.), iar altele trebuie activate (teleportarea, o armă magică cu foc, etc.)

Centrat pe masacru

După cum am mai menționat, în modul Adventure poți să ajungi la regele-mâzgă trecând prin turn, primele două etaje având mai multe niveluri. Numărul camerelor și amplasarea acestora sunt generate întotdeauna în mod aleator și poți să vezi planul general al etajului pe harta din colțul dreapta sus al ecranului. Dacă intri într-o cameră, va trebui să omori toți monștrii din cameră, deoarece ușile vor fi închise atâta timp cât mai există încă un monstru viu.

După ce ai terminat cu fiecare cameră, ultima va avea o mâzgă mare - monstrul final de la etajul respectiv. Acești monștri au diferite culori, fiecare având punctele lui tari și slabe, iar ultimul dintre ei, regele, este cel mai dificil de învins.

Despre dificultate putem să spunem că în momentul în care te obișnuiești cu controalele, câmpul de vizibiliate limitat și mișcarea prin camere și pe podelele de gheață, jocul devine destul de ușor. Desigur, întotdeauna apar situații mai complicate, monștrii de la finalul etajelor pot fi puțin mai greu de învins dar, de obicei, poți să termini tot jocul din câteva încercări. Această afirmație este adevărată doar pe nivelul de dificultate Normal. Dar dacă îți plac jocurile mai grele, nu ai niciun motiv să te plângi: pe lângă acest nivel, ai acces și la modurile Hard (Greu) și Insane (Nebun) , care sunt provocări mult mai dificile.

În The Slimeking’s Tower , nivelurile sunt generate în mod aleator, jocul putând fi rejucat de nenumărate ori, de fiecare dată diferit. Poți să te răzbuni oricând pe monștri dacă ai un început de săptămână prost, dar ai cinci minute libere. Și chiar asta este ideea: să alergi și să te învârți prin camere și etaje, până ce faci muniția să plouă pe băieții răi, iar tu să te distrezi nemaipomenit.

Dar nu numai acestea cresc valoarea de rejucabilitate, pentru că modul Adventure (Aventură) este numai unul dintre cele trei moduri de joc disponibile. Modul Endless (Nesfârșit) constă într-o temniță cu niveluri nelimitate, iar modul Arcade ( Arcadă ) este un singur nivel cu mai multe valuri de monștri. Noi am rezistat până la valul 32, dar se pare că și acest mod are valuri infinite.

Și aici trebuie să menționăm unele dintre experiențele noastre în modul Arcade : la un moment dat am găsit niște obiecte care au făcut tragerea să devină incredibil de distractivă. Gloanțele ricoșau din pereți și practic zburau din toate direcțiile. Caracterul nostru a devenit astfel teoretic invincibil, chiar și când au apărut valuri de monștri finali, aceștia au fost distruși în câteva secunde de ploaia de gloanțe. Aceasta a fost experiența de fapt esențială pentru acest tip de jocuri: păcat că tableta noastră s-a supraîncălzit și a devenit foarte lentă atunci când tot ecranul a fost acoperit de monștri și de gloanțe.

Nu contează cât de mult te joci sau cât de profesionist ești, toată lumea are nevoie de puțină odihnă din când în când și de aceea a fost inventată funcția de salvare. Jocul are o funcție de salvare automată, care este foarte utilă în modul de joc fără sfârșit ( Endless ), dar și în cel de aventură ( Adventure ). Trebuie doar să ieși în meniu (sau chiar să închizi jocul), iar data viitoare când apeși pe Continue (Continuare) , poți să reiei jocul exact unde l-ai lăsat.

Descărcare: The Slimeking's Tower

5/5

The Slimeking’s Tower este un proiect foarte promițător: aduce la un loc o grafică minunată în stil retro, o coloană sonoră potrivită acestui stil, controale simple și un stil de joc activ, cu un farmec aparte, axat pe acțiune și în același timp foarte amuzant, putând să creeze foarte rapid dependență. Este un joc unde moartea nu înseamnă că vei ieși din joc enervat, ci o să începi din nou, sărind din nou în mijlocul acțiunii.

Este bine de știut că dezvoltatorul jocului, Manuel, păstrează legătura cu jucătorii: dacă ai mai avut de a face cu acest joc, știi despre ce vorbim. Versiunea actuală este încă Beta și este o îmbunătățire majoră a originalului. Dezvoltatorul a corectat multe probleme mici și a luat în cosiderare părerile jucătorilor, perfecționând jocul din mai multe puncte de vedere.

Aceasta înseamnă că momentan sunt două versiuni ale jocului disponibile în Magazinul Play : cel nou și originalul. Chiar dacă cel actual este încă în Beta (deci este bine să-l tratezi ca pe un produs încă nefinalizat), noi nu am avut nicio problemă cu el și putem să recomandăm tuturor utilizatorilor această versiune. Dacă totuși întâmpini probleme, nu ezita să îl anunți pe dezvoltator - suntem siguri că îți va răspunde. Dacă vrei să încerci și varianta originală a jocului, poți să o descarci de aici.

Per total, The Slimeking's Tower este un joc distractiv care nu te lasă să te plictisești și îți oferă doze mari de emoție, indiferent dacă te joci toată ziua sau doar cinci minute. Grafica la nivel de pixeli este foarte frumoasă și completată fericit de muzica în stil retro. Dacă mai adaugăm și valoarea de rejucabilitate și stilul de joc orientat pe acțiune, The Slimeking's Tower devine un proiect foarte interesant despre care vrem să auzim în continuare și pe care îl vom păstra cu siguranță pe smartphone-urile și tabletele noastre cu Android.