Securitate pentru toți - Recenzie Avast! Premier 2016

2 out of 5 stars

Avast! este una dintre cele mai populare companii de securitate din lume, în principal datorită foarte cunoscutului lor antivirus gratuit. Conform anumitor statistici, se pare că acesta este cel mai utilizat produs de pe piața de securitate. Totuși, ei nu oferă doar produse gratuite, ci și unele servicii complete de securitate, comerciale. Cea mai completă soluție de securitate a lor se numește Avast! Premier și include un modul antivirus și un modul firewall, dar și alte instrumente suplimentare. Nu cu mult timp în urmă, a fost lansată ultima versiune Avast! Premier 2016. Ne-am jucat cu ea și am testat-o în fața unor amenințări de securitate din lumea reală, iar acum vrem să vă spunem ce am aflat. Citește acest review ca să vezi ce am aflat:

Primele impresii

Pentru a obține Avast! Premier 2016 pe calculatorul tău, trebuie mai întâi să îi descarci fișierul de instalare. De pe pagina sa web, va trebui să descarci un mic executabil, de 4,80 MO, numit avast_premier_antivirus_setup_online.exe. Spre deosebire de mulți dezvoltatori de software de securitate, Avast nu îți cere niciun fel de informație personală. Nu trebuie să îți oferi nici adresa de e-mail, nici numele. Apreciem acest lucru.

Expertul de instalare te lasă să alegi dacă vrei să faci o instalare standard sau dacă vrei să o personalizezi.

Totuși, Avast! Premier 2016 încearcă să instaleze și software suplimentar, pe care este posibil să nu îl vrei pe calculatorul tău: Google Toolbar pentru Internet Explorer. Dacă nu îl vrei, debifează această opțiune.

Odată ce ai ales ce componente vrei să instalezi, Avast! Premier 2016 va începe să le descarce și să le instaleze. Dacă alegi să instalezi totul, expertul va descărca, în total, 117 MO de date.

Pe calculatorul nostru de teste, instalarea a fost rapidă. Apoi, a apărut o casetă de dialog în care Avast! Premier 2016 ne întreba dacă rețeaua la care suntem conectați este Publică sau Privată. Selectarea profilului corect pentru rețea face ca modulul firewall să îți ofere protecția corespunzătoare.

După ce ai selectat profilul rețelei, este afișată interfața cu utilizatorul. Ca primă impresie, trebuie să spunem că ea arată chiar bine și pare să fie mai finisată decât ce am văzut la Avast! Premier 2015.

Am fost curioși să vedem dacă Avast! Premier 2016 își actualizează automat definițiile de viruși și dacă solicită sau are nevoie să repornim calculatorul pentru ca el să funcționeze corect. Vestea bună este că suita de securitate folosește deja ultimele definiții de viruși disponibile și modulul antivirus te protejează imediat, fără să fie nevoie de o repornire. Vestea nu la fel de bună este că acest lucru nu este valabil și pentru modulul firewall. Dacă nu îți repornești calculatorul, firewall-ul nu poate să funcționeze corect.

Primele noastre impresii sunt în general pozitive. Ne place faptul că Avast! nu îți cere niciun fel de informație personală pentru a putea descărca și folosi Avast! Premier 2016 și apreciem faptul că suita de securitate te lasă să alegi ce module vrei să fie instalate pe calculatorul tău. Ca aspect negativ, nu ne place când un produs de securitate (mai ales unul plătit) încearcă să instaleze software suplimentar de la companii terțe.

Integrarea cu Windows 8.1 și aplicațiile moderne

Pe timpul instalării sale, Avast! Premier 2016 dezactivează Windows Defender. Acesta este un lucru bun deoarece nu vor apărea conflicte sau probleme de performanță din cauza utilizării simultane a două produse de securitate. Totuși, Avast! Premier 2016 nu face același lucru și cu Windows Firewall. Două firewall-uri care rulează în același timp este un lucru care poate duce la probleme neașteptate. Îți recomandăm să dezactivezi manual Windows Firewall. Dacă nu știi cum, citește acest ghid: Întrebări Simple: Ce este Paravanul de protecție Windows și cum îl activăm sau dezactivăm?.

Odată ce am dezactivat Windows Firewall , am verificat dacă toate opțiunile de rețelistică din Windows 8.1 funcționează corect. Funcționează, noi nu am avut nicio problemă în a crea sau a ne asocia la Grupuri de domiciliu , la partajarea de fișiere sau media prin rețeaua locală sau la folosirea aplicațiilor moderne.

Modulul firewall inclus cu Avast! Premier 2016 funcționează bine cu Windows 8.1, dar nu monitorizează proactiv locația de rețea pe care o setezi în sistemul de operare. Ca urmare, va trebui să selectezi manual profilul de rețea corect pentru modulul firewall ( Public sau Privat ), de fiecare dată când vei schimba profilul unei rețele cunoscute.

În ceea ce privește protecția online pe care o primești de la Avast! Premier 2016, suita de securitate oferă o componentă numită Web Shield care scanează tot traficul HTTP, precum și o extensie de browser numită Avast! Online Security care ar trebui să te notifice atunci când încarci saituri web malițioase. Componenta Web Shield funcționează pentru orice browser și pentru orice aplicație pe care o folosești pe calculatorul tău, în timp ce extensia web este disponibilă numai pentru Internet Explorer, Google Chrome și Mozilla Firefox. Vom vedea cât de bine funcționează aceste instrumente, mai târziu, în secțiunea Antivirus și antispyware a acestui review.

Atunci când nu se întâmplă nimic deosebit pe calculatorul tău, Avast! Premier 2016 consumă foarte puține resurse de sistem și are nevoie de doar 20 de MO de memorie RAM pentru a-și rula procesele. Totuși, atunci când se întâmplă lucruri, precum o scanare antivirus sau o detecție de malware, consumul de RAM crește la 80 de MO, procesorul se duce la 30% și, cel puțin pe calculatorul nostru de teste, SSD-ul rula la un maxim de 100% atunci când Avast! Premier 2016 scana după viruși.

În continuare, am verificat cât de mult afectează Avast! Premier 2016 timpii de pornire ai calculatorului nostru de test. Pentru a face aceste măsurători, am folosit BootRacer înainte și după ce am instalat suita de securitate. Avast! a adăugat doar 1 secundă la timpul de pornire.

Pentru a ne face o idee mai bună despre cât de mult afectează performanța generală a calculatorului, am rulat și câteva teste cu aplicația de benchmark PC Mark 8. Folosind testele Home conventional și fără a avea suita instalată, calculatorul nostru a obținut 2048 de puncte. După ce am instalat Avast! Premier 2016, calculatorul nostru de teste a obținut un scor de 1974 de puncte, adică cu 3,6% mai puțin decât înainte să fie instalat. Acesta este un rezultat bun - Avast! Premier 2016 a avut un impact minor asupra performanței generale a calculatorului nostru.

Avast! Premier 2016 este un produs de securitate care se integrează bine cu Windows 8.1, opțiunile sale de rețelistică și aplicațiile moderne. Are un impact mic asupra performanței și nu blochează niciuna dintre facilitățile de rețea din Windows. Totuși, ne-ar fi plăcut și mai mult dacă ar fi monitorizat profilul de rețea pe care îl setezi în sistemul de operare și dacă modulul firewall și-ar fi setat automat regulile de protecție în funcție de acesta.

Ușurința în utilizare și configurare

Interfața de utilizare oferită de Avast! este mai finisată decât în trecut și are un design mai bun. Este elegantă, dar simplă și ușor de utilizat. Consola principală îți arată dacă ești protejat și îți arată dacă există probleme pe care ar trebui să le rezolvi. De asemenea, include butoane pentru majoritatea opțiunilor și instrumentelor importante oferite de suita de securitate.

În centrul ferestrei, vei găsi un buton mare pe care poți apăsa pentru a rula o “scanare inteligentă” ( “Run a Smart Scan” ), care va face ca Avast! PRemier 2016 să scaneze după diverse probleme pe care le-ai putea avea pe calculator. Lucruri precum viruși, software neactualizat, extensii de browser cu o reputație proastă, probleme de performanță sau chiar parole slabe.

Toate caracteristicile și instrumentele principale sunt ușor accesibile prin intermediul celor patru butoane din partea de sus a consolei principale. O apăsare pe unul dintre ele va duce la afișarea unui meniu din care poți să selectezi ce acțiune vrei să faci. De exemplu, butonul Scan îți oferă posibilitatea de a realiza o scanare inteligentă ( Smart Scan ), o scanare după viruși, dar și scanări după software neactualizat, amenințări de rețea sau probleme de performanță.

Unele instrumente oferă legături rapide către setările lor. De exemplu, dacă vrei să faci o scanare după viruși, partea de jos a ferestrei îți va oferi o legătură rapidă către setările de scanare (“Scan Settings”). O apăsare pe ea îți va oferi acces la toate setările antivirusului și la parametrii de scanare pe care îi poți modifica.

Totuși, dacă vrei acces la toate setările disponibile pentru toate modulele și componentele oferite de Avast! Premier 2016 , va trebui să apeși pe mica roată dințată din colțul dreapta sus al consolei principale. Aceasta îți va da acces la toate setările și opțiunile de configurare disponibile.

Fiecare setare și opțiune este ușor de înțeles. Și pentru setările care sunt ceva mai tehnice, ai la dispoziție un buton i (info) lângă ele, pe care poți poți să apeși pentru a vedea câteva informații despre ce fac ele.

Dacă vrei și mai multe informații despre anumite setări, poți oricând să deschizi Avast! Help (Ajutor) cu o apăsare pe iconița de semn al întrebării din colțul dreapta sus al acelei ferestre. Totuși, ajutorul nu este disponibil decât dacă ești online.

Și opțiunile de suport sunt ușor de accesat. În partea de jos a oricărei ferestre de ajutor, vei găsi o secțiune numită Need more help? (Ai nevoie de mai mult ajutor?) ce include două legături rapide: una pentru trimiterea unei cereri de suport ( “Send a support request” ) și una pentru suportul prin telefon ( “Subscribe to phone support” ).

În ceea ce privește rapoartele pe care le primești, Avast! Premier 2016 oferă atât statistici vizuale cât și jurnale text detaliate. Vei fi mulțumit de cantitatea de statistici și de modul în care ele sunt oferite.

Avast! Premier 2016 afișează notificări și alerte, majoritatea atunci când sunt detectate fișiere malware. Merită menționat faptul că această suită de securitate nu afișează doar notificări și alerte, ci ți le și spune. Vei auzi că Avast! Premier 2016 îți vorbește cu voce umană, lucru care poate fi cel puțin ciudat uneori.

Avast! Premier 2016 oferă o interfață de utilizare cu un design curat și elegant. Ne place faptul că această suită de securitate include o mulțime de setări și de opțiuni de configurare cu care să ne putem juca.