This website uses cookies

We use cookies to personalize content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners who may combine it with other information that you've provided to them or that they've collected from your use of their services. Please read more at our privacy policy page.



Crează, editează și distribuie Foi de calcul, cu Office pentru Windows Phone 8

Windows Phone 8 are cea mai bună aplicație Office pentru smartphone-uri, aplicație ce te ajută nu numai să vizualizezi documente Office, ci să și creezi documente Word și Excel. Ghidul de astăzi vă va prezenta cum să lucrați cu foile de calcul Excel. Veți afla cum puteți folosi aplicația Office pentru a crea, edita, salva și distribui foile de calcul Excel.

Cum creați o nouă Foaie de calcul Excel în Windows Phone 8

Înainte de toate va trebui să deschideți aplicația Office folosind scurtătura de pe ecranul Start sau înregistrarea sa din lista de aplicații.

În aplicația Office, mergeți la ecranul recente. Apoi apăsați butonul Nou afișat în partea de jos a ecranului.

Selectați Excel din secțiunea document necompletat sau selectați unul dintre șabloanele Excel prezentate în partea de jos a ecranului nou.

Se va deschide foaia de calcul Excel. Puteți începe să scrieți text, să introduceți numere sau formule.

Să vedem cum funcționează:

Cum se adaugă text & numere în Foaia de calcul Excel

Pentru a adăuga informații în foaia de calcul, apăsați mai întâi o celulă goală pentru a o selecta. Textul dorit va fi introdus acolo, dar nu îl puteți scrie direct în celulă. După ce selectați celula dorită, va trebui să apăsați pe zona de scriere text de lângă butonul formulă (fx), din partea de sus a ecranului de editare.

În interiorul spațiului, scrieți textul sau numerele dorite și apăsați Enter.

Conținutul tastat este afișat în celula selectată anterior. Pentru a adăuga nou conținut, apăsați următoarea celulă pe care doriți să o folosiți și tastați textul sau numerele dorite în zona formulă (fx). Apoi apăsați Enter, cum ați făcut mai devreme.

Dacă doriți să ștergeți conținutul unei celule, selectați-o și apăsați butonul ștergere de pe tastatură, până când stergeți tot ce doriți.

Apoi apăsați Enter.

Cum să adăugați formule în Foaia de calcul Excel

Dacă doriți să adăugați o formulă, primul pas este să apăsați pe celula în care doriți să o scrieți. Apoi apăsați butonul formulă (fx) din partea de stânga sus a ecranului.

Va apărea o listă lungă de formule. Aceasta este împărțită în diferite secțiuni, pentru calcule uzuale în diferite domenii de activitate, ca de exemplu: financiar, dată și timp, matematică și trigonometrie, statistică, etc.

Derulați și selectați formula pe care doriți să o folosiți. Puteți folosi și câmpul de text formulă (fx) din dreapta, care va începe cu semnul egal. Scrieți formula pe care doriți să o folosiți. Lista cu formule se va actualiza automat.

După ce ați selectat formula pe care doriți să o folosiți, puteți introduce parametrii ei în zona de scriere.

Cum se ascunde tastatura și cum anulați schimbările în Excel pentru Windows Phone 8

Câteodată este necesar să ascundeți tastatura pentru a accesa alte opțiuni. Pentru a o ascunde apăsați butonul Înapoi de pe telefon. Tastatura este acum ascunsă și un meniu cu multe butoane și opțiuni va fi afișat.

Dacă doriți să anulați ultimele schimbări realizate, apăsați butonul mai mult (cel cu trei puncte).

Apoi, apăsați anulați din lista cu opțiunile disponibile.

Pentru a reface ultima acțiune pe care ați făcut-o, apăsați butonul mai mult, apoi refaceți.

Cum să aduni numere în Excel – varianta rapidă

Chiar dacă puteți folosi bara de formule pentru a calcula suma unui șir de numere din foaia dvs. de calcul, Excel vă oferă o alternativă mai rapidă.

Începeți prin a apăsa pe o căsuță ce conține numere. Trageți marcatorii până selecați toate căsuțele pe care doriți să le introduceți în calcul.

În meniul de jos apăsați butonul sumă automată.

Se va afișa o listă care va include sumă (sum) și alte formule asemănătoare: medie (average), maxim (max), minim (min) și numărătoare (count).

În partea dreaptă a fiecărei formule veți găsi rezultatele acesteia, conform celulelor selectate.

Apăsați pe formula pe care doriți să o folosiți iar rezultatul va fi adăugat automat în foaia dvs. de calcul.

Cum să treceți la o altă Foaie de calcul în registul de lucru

Dacă doriți să lucrați și cu altă foaie de calcul, în același registru Excel, apăsați butonul foi care se găsește în meniul din josul ecranului.

Excel va afișa o listă cu toate foile de calcul din registrul cu care lucrați.

Apăsați pe foaia de calcul cu care vreți să lucrați.

Cum se adaugă diagramele în Foaia de calcul Excel

Excel vă dă posibilitatea de a include diagrame în foile de lucru.

Va trebui să selectați o zonă de celule ale căror valori doriți să le includeți în diagramă. Apoi apăsați, în meniul de jos, butonul diagramă.

Va apărea ecranul Inserați diagrama, ce prezintă mai multe opțiuni.

Apăsați tipul de diagramă dorit pentru foaia de calcul Excel și diagrama este adăugată.

Dacă nu sunteți mulțumit de ea puteți să o ștergeți apăsând butonul ștergere din meniul de jos.

Ca să vă întoarceți la foaia de calcul precedentă, pentru a vă continua munca, apăsați butonul foi și apoi foaia dorită.

Cum să sortați o zonă de celule în Excel

Mai întâi selectați celulele pe care le doriți sortate: selectați-o pe prima apoi trageți marcatorii pentru a le selecta pe toate.

Apăsați apoi butonul sortați din meniul de jos.

Va apărea un nou ecran. Aici puteți particulariza criteriile sortarți după și ordine de sortare.

Deasemenea dacă nu doriți un rând de titlu, puteți bifa căsuța Excludere rând antet.

Apăsați mai multe opțiuni pentru a vedea și folosi mai multe criterii de sortare a datelor.

Acum aveți posibilitatea să sortați datele folosind trei criterii diferite.

Particularizați criteriile și apăsați efectuat.

Cum să aplicați filtre pentru numerele dintr-o Foaie de calcul Excel

Dacă doriți ca Excel să vă filtreze celulele afișate în foaia de calcul, apăsați butonul mai mult din meniul de jos.

Apoi apăsați aplică filtru. O mică săgeată arătând către partea de jos a ecranului va apărea în capul fiecărei coloane a foii de calcul.

Apăsați pe coloana pe care o doriți filtrată. Un nou ecran numit filtrați după va apărea.

Selectați criteriul după care doriți să filtrați coloana. Apoi apăsați efectuat pentru a folosi filtrul sau anulare dacă v-ați răzgândit. De reținut că filtrarea nu va fi salvată în aplicația Excel, la închiderea registrului de calcul, și nici nu se va aplica celulelor care nu au valori numerice.

Cum să adăugați un comentariu unei celule din Excel

Dacă doriți să adăugați un comentariu unei celule, mai întâi trebuie să o selectați. Apoi apăsați butonul mai mult și selectați comentați.

Scrieți comentariul pe care doriți să îl adăugați apoi apăsați oriunde înafara lui.

Comentariul este salvat și celula este marcată cu un mic semn roșu în dreapa sus. Ca să vizualizați comentariul, apăsați pe celula respectivă.

Cum puteți căuta într-un registru de calcul în Excel

Pentru a căuta ceva într-un registru Excel, apăsați butonul găsiți din meniul de jos.

O bară de căutare se va deschide. Scrieți numărul sau cuvântul căutat și apăsați Enter.

Pentru a sări la următoarea intrare găsită, apăsați butonul următorul.

Cum formatezi celulele în Excel pentru Windows Phone 8

Pentru a formata o celulă sau o zonă de celule în Excel, selectați celula sau celulele și apăsați mai mult. Apoi apăsați formatați celula...

Ecranul format se va deschide. Aici veți alege stilul de formatare dorit. Pentru a alege un format sau o culoare, apăsați pe ea.

Cum se salvează și distribuie o foaie de calcul Excel

Procedura de salvare și de distribuire pentru foile de calcul Excel este aceeași ca și pentru documentele Word. Pentru un ghid detaliat, accesați acest articol: Crează, Editează & Partajează un Document cu Office pentru Windows Phone. Salvarea și distribuirea sunt explicate în ultimele două secțiuni ale articolului.

Concluzie

Excel pentru Windows Phone 8 este una dintre cele mai bune aplicații de acest gen, indiferent de platforma folosită. Atunci când am început să o folosesc, am crezut că mă va ajuta doar cu opțiunile de bază dintr-o foaie de calcul. Nu mă așteptam la utilizarea formulelor avansate sau posibilitatatea de introducere a diagramelor. După cum ați văzut în acest ghid, puteți obține rezultate bune folosind Excel pentru Windows Phone 8. Dacă și voi ați încercat această aplicație nu ezitați să împărtășiți experiența avută.