OneDrive nu se sincronizează? Cum forțezi sincronizarea în Windows

OneDrive nu se sincronizează? Cum forțezi sincronizarea în Windows

Deși ne place serviciul OneDrive și îl folosim pe calculatoarele noastre cu Windows, există câteva aspecte cu care avem probleme. Unul dintre ele este că, uneori, OneDrive nu se sincronizează. Altul este că vrem să știm când a fost făcută ultima sincronizare, ca să ne facem o idee dacă a sincronizat fișierele cel mai recent adăugate. Iată cum forțezi o sincronizare a OneDrive și cum verifici când au fost sincronizate ultima dată fișierele tale în Windows 11 și Windows 10:

Reclamă

NOTĂ: Deoarece lucrurile sunt în mare parte la fel în Windows 11 și Windows 10, folosim în principal capturi de ecran din Windows 11 pentru a ilustra instrucțiunile pentru cele două sisteme de operare.

Cum vezi când au fost sincronizate ultima oară fișierele din OneDrive

Dacă ți se pare că OneDrive nu se sincronizează pe calculatorul tău cu Windows 11 sau Windows 10 și vrei să verifici când au fost actualizate ultima dată fișierele din el, apasă pe pictograma OneDrive din zona de notificări a barei de activități.

Pictograma OneDrive de pe bara de activități din Windows 11

Pictograma OneDrive de pe bara de activități din Windows 11

Această acțiune deschide o fereastră unde OneDrive îți arată care au fost ultimele acțiuni pe care le-a efectuat. Pentru fiecare fișier sincronizat, poți vedea cu cât timp în urmă s-a întâmplat asta.

Ultima dată când a fost sincronizat un fișier de OneDrive în Windows 11

Ultima dată când a fost sincronizat un fișier de OneDrive în Windows 11

Aplicația OneDrive pentru Windows 10 este identică celei din Windows 11, după cum poți vedea în imaginea de mai jos.

Ultima dată când a fost sincronizat un fișier de OneDrive în Windows 10

Ultima dată când a fost sincronizat un fișier de OneDrive în Windows 10

De reținut că, din câte știm noi, aceasta este singura modalitate de a afla când ți-a sincronizat OneDrive fișierele, atât în Windows 11, cât și în Windows 10.

Există și o aplicație OneDrive în Microsoft Store, dar este diferită de aplicația desktop. Însă aplicația din Microsoft Store nu oferă nicio informație despre ultima sincronizare.

Aplicația OneDrive din Microsoft Store pentru Windows 11

Aplicația OneDrive din Microsoft Store pentru Windows 11

Cât de des se sincronizează OneDrive?

În circumstanțe normale, aplicația OneDrive îți sincronizează fișierele permanent, imediat ce detectează schimbări, lucru care ar trebui să fie automat. Nu ai opțiuni de control pentru a forța sincronizarea OneDrive și nu ai nici opțiuni legate de frecvența sincronizărilor efectuate.

Reclamă

După cum am spus totul este automatizat, așa că nu sunt multe lucruri de făcut dacă OneDrive nu se sincronizează în Windows 10 sau Windows 11. Totuși, poți forța sincronizarea OneDrive punând pe pauză sincronizarea sau repornind aplicația. Iată câteva moduri de a face asta:

1. Cum forțezi sincronizarea OneDrive folosind opțiunea „Puneți în pauză sincronizarea”

Indiferent dacă folosești Windows 11 sau Windows 10, să forțezi OneDrive să-ți sincronizeze fișierele poate fi destul de ușor, deși nu chiar intuitiv. Tot ce trebuie să faci este să apeși pe „Puneți în pauză sincronizarea” iar apoi pe „Reluați sincronizarea”. Iată cum faci asta:

Apasă pe pictograma OneDrive din partea dreaptă a barei de activități. Apoi, apasă pe butonul în formă de rotiță dințată numit „Ajutor & Setări” din colțul din dreapta sus al ferestrei OneDrive.

Deschide Ajutor & Setări în aplicația OneDrive

Deschide Ajutor & Setări în aplicația OneDrive

Acțiunea precedentă deschide meniul OneDrive. În el, apasă pe „Puneți în pauză sincronizarea” și selectează „2 ore” sau una dintre celelalte perioade disponibile.

Puneți în pauză sincronizarea OneDrive

Puneți în pauză sincronizarea OneDrive

OneDrive se oprește imediat din a îți sincroniza fișierele, pentru perioada selectată. În fereastra sa popup, îți spune despre pauza de sincronizare, ca în imaginea de mai jos.

OneDrive: Fișierele nu se sincronizează în acest moment

OneDrive: Fișierele nu se sincronizează în acest moment

Pentru a forța sincronizarea OneDrive, mai ai de făcut un singur lucru. Deschide din nou fereastra OneDrive și apasă pe butonul de pauză din partea de sus.

Reluați sincronizarea OneDrive

Reluați sincronizarea OneDrive

Alternativ, poți să apeși pe opțiunea „Reluați sincronizarea” din meniul său.

Reluați sincronizarea OneDrive din meniul său

Reluați sincronizarea OneDrive din meniul său

Această acțiune face ca OneDrive să se sincronizeze imediat.

Reclamă

2. Cum faci o sincronizare forțată pentru OneDrive folosindu-i meniul

O metodă alternativă de a forța OneDrive să se sincronizeze este să oprești aplicația OneDrive și apoi să o pornești din nou. Pentru a o opri, dă clic dreapta (sau apasă și ține apăsat) pe pictograma ei din zona de notificare a barei de activități și apasă pe „Ieșiți din OneDrive”.

Forțează sincronizarea OneDrive: Ieșiți din OneDrive

Forțează sincronizarea OneDrive: Ieșiți din OneDrive

Apoi, pornește iarăși aplicația OneDrive. Atât în Windows 11, cât și în Windows 10, un mod rapid de a o deschide este să cauți scurtătura OneDrive în Meniul Start și să apeși pe ea.

Forțează sincronizarea OneDrive: Repornirea aplicației OneDrive

Forțează sincronizarea OneDrive: Repornirea aplicației OneDrive

3. Cum forțezi OneDrive să se sincronizeze folosind Managerul de activități

Încă o metodă de a forța OneDrive să se sincronizeze, atât în Windows 11, cât și în Windows 10, este să repornești aplicația OneDrive folosind Managerul de activități.

Deschide Managerul de activități și selectează fila Procese. Apoi, găsește procesul Microsoft OneDrive, dă clic dreapta (sau apasă și ține apăsat) pe el și selectează Închideți activitatea pentru a-l opri.

Închideți activitatea OneDrive

Închideți activitatea OneDrive

În aceeași fereastră Manager de activități, deschide meniul Fișier și apasă pe „Rulare activitate nouă”.

Rulare activitate nouă folosind Managerul de activități

Rulare activitate nouă folosind Managerul de activități

Acum, Managerul de activități deschide o nouă fereastră, numită „Creare activitate nouă”. În câmpul Deschidere, dacă folosești Windows 11, tastează această cale:

%programfiles%\Microsoft OneDrive\OneDrive.exe

Pornește OneDrive folosind Managerul de activități din Windows 11

Pornește OneDrive folosind Managerul de activități din Windows 11

Dacă folosești Windows 10, folosește această cale:

%localappdata%\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe

Pornește OneDrive din Managerul de activități din Windows 10

Pornește OneDrive din Managerul de activități din Windows 10

În ambele cazuri, după ce ai introdus calea potrivită, apasă pe OK sau pe tasta Enter. Procesul OneDrive ar trebui să repornească. După ce se deschide, începe automat o verificare a fișierelor și, dacă detectează schimbări, începe să îți sincronizeze fișierele.

Reclamă

4. Cum faci o sincronizare forțată pentru OneDrive folosind Linia de comandă

Și Linia de comandă ne oferă o soluție alternativă pentru problema nesincronizării OneDrive. Dacă folosești Windows 11, deschide CMD și rulează următoarele comenzi, una după alta:

cd /d %PROGRAMFILES%\Microsoft OneDrive
OneDrive.exe /shutdown
OneDrive.exe

Sincronizare OneDrive forțată folosind comenzi în Linia de comandă

Sincronizare OneDrive forțată folosind comenzi în Linia de comandă

Dacă folosești Windows 10, rulează aceste comenzi:

cd /d %LOCALAPPDATA%\Microsoft\OneDrive
OneDrive.exe /shutdown
OneDrive.exe

Sincronizare OneDrive forțată folosind comenzi în Windows 10

Sincronizare OneDrive forțată folosind comenzi în Windows 10

În ambele cazuri, prima comandă setează folderul de lucru în cel unde este instalat OneDrive. Cea de-a doua comandă oprește OneDrive, iar ultima pornește din nou aplicația. Rezultatul este că aplicația OneDrive este repornită, ceea ce ar trebui să forțeze sincronizarea OneDrive.

5. Cum forțezi sincronizarea OneDrive folosind PowerShell

La final, ultima noastră soluție pentru problemele de sincronizare ale OneDrive este să repornim OneDrive folosind PowerShell. Deschide PowerShell și rulează următoarea comandă pentru a închide aplicația OneDrive:

Kill -Name OneDrive -Force

Terminare proces OneDrive din PowerShell

Terminare proces OneDrive din PowerShell

Apoi, dacă folosești Windows 11, rulează următoarea comandă pentru a relansa OneDrive:

Start “C:\Program Files\Microsoft OneDrive\OneDrive.exe”

Sincronizare OneDrive forțată prin redeschiderea OneDrive din PowerShell

Sincronizare OneDrive forțată prin redeschiderea OneDrive din PowerShell

Dacă folosești Windows 10, rulează această comandă:

Start $env:LOCALAPPDATA\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe

Sincronizare OneDrive forțată în Windows 10 din PowerShell

Sincronizare OneDrive forțată în Windows 10 din PowerShell

Indiferent dacă folosești Windows 11 sau Windows 10, acum aplicația este repornită, ceea ce ar trebui să forțeze OneDrive să se sincronizeze.

Ai reușit să sincronizezi forțat OneDrive?

Sperăm că acest ghid ți-a fost util și că ai reușit să repari problemele legate de sincronizarea OneDrive. Spune-ne în secțiunea de comentarii de mai jos dacă știi alte modalități de a forța OneDrive să se sincronizeze sau de a verifica când OneDrive a sincronizat ultima dată fișierele tale. Vom actualiza acest ghid cât mai curând posibil.

Descoperă: Productivitate Ghiduri OneDrive Programe Recomandate Rețea și Internet Windows