Microsoft se laudă cu Bing. Ghicește cota de piață a acestui motor de căutare!

Dacă spui unui român că folosești Bing, de cele mai multe ori s-ar uita la tine ciudat pentru că nu știe despre ce vorbești. Iar dacă știe că Bing este concurentul Google în lumea motoarelor de căutare, ar face mișto de tine și ți-ar spune că nimeni nu folosește Bing. Deși imaginea publică a acestui motor de căutare nu este cea mai reușită, Microsoft s-a lăudat recent pe Twitter și ne-a arătat că Bing este mai mare decât credem. Vrei să ghicești care este cota de piață globală a acestui motor de căutare?

Cota de piață globală a Bing este (mai așteaptă puțin) de doar 9%!

Microsoft s-a lăudat pe Twitter și apoi pe saitul Bing Ads, cu câteva infografice în care spune că “Bing este mai mare decât crezi” (“Bing is bigger than you think”).

Prima dată, Microsoft a publicat această imagine unde se laudă cu țările unde Bing are o cotă de piață importantă. Astfel, am aflat că are o cotă de piață de 33% în SUA, de 23% sau 25% (în funcție de unde te uiți) în Marea Britanie, 26% în Taiwan, 20% în Hong Kong, 16% în Canada și 12% în Australia. De asemenea, compania menționează și câteva țări din Europa, unde cota de piață este sub 20%, uneori chiar și sub 10%, cum se întâmplă în Italia și Danemarca.

Da, a avea o cotă de piață de peste 20% este un rezultat excelent într-o lume dominată de Google, dar vedem această performanță într-un număr foarte redus de țări.

Pentru a completa lucrurile, Microsoft a publicat apoi o a doua poză, cu statistici mai detaliate, împărțite pe regiuni. Se pare că Bing are o cotă de piață globală de doar 9%. În infograficul de mai jos poți vedea numerele pentru cele două continente Americane și Vestul Europei. Se pare că în America Latină, Bing are rezultate proaste și o cotă de piață de doar 5% sau mai puțin, în funcție de țară.

Următorul infografic este despre regiunea Asia Pacific. Aici, Bing are o cotă de piață de doar 5%. Poți vedea statisticile la nivel de țară, mai jos.

Unde pot vedea mai multe informații despre cota de piață globală a motoarelor de căutare?

Dacă vrei mai multe informații de la Microsoft, citește acest document PDF ori vizionează datele interactive oferite pe saitul Bing Ads. Dacă vrei date și despre cota de piață globală a Google și a altor motoare de căutare, mergi la saitul NetMarketShare.

Problema lui Bing: Nu se poartă și nu gândește ca un motor de căutare global!

Dacă te uiți atent la datele oferite de Microsoft, este clar faptul că Bing nu se poartă și nu gândește ca un motor de căutare global. Sunt regiuni importante în care Bing “nu există” într-un mod semnificativ, precum în Europa de Est și Africa. Chiar și în America Latină, are doar 5% cotă de piață. Sunt țări din Europa de Vest, precum Portugalia și Luxemburg unde nu există date despre utilizarea Bing. Cel mai probabil pentru că prea puțini oameni îl folosesc în aceste țări. De asemenea, în Asia, țări foarte mari precum Turcia sau Pakistan nu au nici ele date despre Bing. Nici măcar Japonia sau Filipine nu par să folosească acest motor de căutare suficient de mult încât să apară în rapoartele de trafic.

Noi suntem utilizatori foarte activi de produse și servicii Microsoft. Drept urmare am încercat Bing de multe ori. Cât timp îl folosești în limba engleză, returnează rezultate bune dar, atunci când vrei rezultate locale, din România, în limba română, Bing eșuează în a oferi servicii și rezultate localizate. Compania Microsoft se concentrează pe SUA și alte câteva țări mari. Anumite servicii Bing nu funcționează în multe țări, iar restul lumii nu pare să existe în viziunea Bing și a Microsoft. Din păcate, aceeași problemă pare să afecteze și asistentul virtual Cortana.

Dacă ești curios/curioasă, doar 1,5% din cititorii Digital Citizen România folosesc Bing pentru a ajunge pe saitul nostru.

Care este experiența ta cu Bing?

Acum știi cota de piață la nivel global pentru motorul de căutare Bing și opinia noastră despre abordarea Microsoft în acest domeniu. Tu ai încercat Bing? Cât de bun a fost? Ce crezi că trebuie să facă Microsoft pentru a crește cota de piață a motorului lor de căutare?