Cum oferi support la distanță cu instrumentul Asistență la distanță Windows

Nu foarte multă lume știe despre Asistență la distanță Windows și cum poate ea să fie folosită pentru a oferi suport tehnic la distanță pentru alți utilizatori de Windows. Ca urmare, în acest tutorial vom vorbi în detaliu despre acest utilitar și despre cum se lucrează cu el. După cum veți vedea, el funcționează foarte bine și nu e necesar să instalezi un software specializat pentru a oferi ajutor la distanță. Asistență la distanță Windows va rezolva problema imediat.

NOTĂ: Asistență la distanță Windows arată și funcționează la fel atât în Windows 7 cât și în Windows 8.1. Pentru a păstra simplitatea, toate capturile de ecran pe care le vom folosi în acest tutorial sunt create în Windows 8.1.

Ce ar trebui să știi înainte de a folosi Asistență la distanță Windows

În primul rând, Asistență la distanță Windows implică participarea a două persoane: una care să ceară ajutorul folosind această aplicație și o alta care să accepte invitația de a ajuta. Pentru ca ea să funcționeze, persoana care primește asistență trebuie să aibă activată Asistența la distanță în Proprietățile de sistem.

Persoana care cere ajutorul trebuie să îl solicite via Asistență la distanță Windows.

Pentru a solicita ajutor, poți fie să trimiți un fișier invitație (folosind una din primele două opțiuni: "Salvați invitația ca fișier" sau "Utilizați e-mailul pentru trimiterea unei invitații") sau să folosești Conectare simplă.

Dacă oricare dintre cele două persoane implicate folosește o conexiune la Internet lentă sau instabilă, este preferabil să folosești una din primele două opțiuni. Dacă ambele persoane au o conexiune bună la Internet, atunci Conectare simplă este cea mai bună alegere. Această opțiune de conectare folosește ptotocolul Peer Name Resolution Protocol (PNRP). Poți afla mai multe detalii despre acest protocol aici. Din păcate, informațiile sunt disponibile numai în limba engleză.

Chiar dacă te-ai mai conectat în trecut la el, nu te poți reconecta la un calculator via Asistență la distanță Windows decât dacă el a cerut ajutor și așteaptă o conexiune.

Cum soliciți ajutor via Asistență la distanță Windows

În primul rând, trebuie să pornești Asistență la distanță Windows. În Windows 7, cea mai rapidă metodă este să scrii cuvântul "distanta" în caseta de căutare din Meniul Start. Apoi, dă clic pe Asistență la distanță Windows.

Dacă folosești Windows 8.1, comută la ecranul Start și începe să scrii cuvântul "invita". Apoi, apasă pe "Invitați pe cineva să se conecteze la PC-ul dvs. și să vă ajute sau oferiți…".

O altă metodă de a lansa Asistență la distanță Windows , disponibilă atât în Windows 7 cât și în Windows 8.1, este să rulezi fișierul msra.exe, aflat în folderul "C:\Windows\System32".

Odată ce ai deschis Asistență la distanță Windows, apasă pe "Invitație de ajutor către o persoană de încredere".

Apoi selectează metoda prin care vrei să te conectezi cu persoana care te va ajuta.

Dacă alegi să trimiți o invitație, asigură-te că cealaltă persoană o primește și știe despre ea. Invitația este stocată într-un fișier cu extensia ".msrcIncident" și poate fi deschisă numai de către Asistență la distanță Windows.

Dacă folosești Conectare simplă, prima dată vei vedea o listă cu oamenii care te-au mai ajutat și în trecut (numai dacă ai mai primit ajutor).

Indiferent cum trimiți solicitarea de ajutor, odată ce ai trimis-o, Asistență la distanță Windows va afișa o parolă lungă și va aștepta să realizeze conexiunea. Asigură-te că persoana care se va conecta la calculatorul tău știe această parolă, altfel conexiunea va eșua.

Cum oferi ajutor via Asistență la distanță Windows

Pornește Asistență la distanță Windows folosind oricare din metodele pe care le-am descris în secțiunea precedentă. Apoi, selectează "Ajutați pe cineva care v-a invitat".

Acum va trebui să alegi metoda de conectare. Dacă ai primit o invitație, descarc-o pe calculator, apasă pe "Se utilizează un fișier invitație" și selectează acel fișier.

Dacă vei folosi Conectare simplă, Asistență la distanță Windows va porni căutarea celeilalte persoane. Acest proces poate dura un timp, mai ales dacă nu vă aflați în aceeași rețea sau dacă una dintre conexiuni este lentă (sau instabilă).

Când celălalt calculator a fost găsit și conexiunea este gata să fie stabilită, vei fi întrebat care este parola conexiunii. Află care este această parolă de la cealaltă persoană, tasteaz-o și apasă OK.

Persoana de la distanță va trebui să accepte conexiunea. Calculatorul tău va aștepta până când ea va fi acceptată.

Acum te-ai conectat la celălalt calculator via Asistență la distanță Windows și îi poți vedea Desktop-ul.

Pentru a prelua controlul și a putea folosi mouse-ul și tastatura de pe calculatorul de la distanță, trebuie să apeși mai întâi pe butonul Control solicitareși să aștepți aprobarea celeilalte persoane.

O recomandare bună este ca persoana de la distanță să bifeze caseta “Se permite ca … să răspundă la solicitările Control cont utilizator", mai ales dacă va fi nevoie să instalezi aplicații sau să configurezi aspect mai importante ale sistemului de operare.

Opțiuni de configurare disponibile

În partea superioară a ferestrei Asistență la distanță Windows, vei găsi o bară de unelte cu mai multe butoane. Numărul lor diferă în funcție de persoana care primește sau oferă ajutorul. De exemplu, Control solicitare și Dimensiune reală / Adaptare la ecran sunt disponibile numai pentru calculatorul de pe care se oferă ajutorul.

Ambele persoane pot accesa opțiunea Discuție pentru a comunica cu cealalată parte.

Pe calculatorul care primește asistență, poți să folosești Setările pentru a configura modul în care este folosită lățimea de bandă. În cazul în care conexiunea funcționează slab, nu ezita să muți cursorul pentru Utilizare lățime de bandă la Scăzut.

Din păcate, pe calculatorul care oferă asistență nu poți configura acest lucru. Singurele două opțiuni disponibile sunt: "Salvează un jurnal al sesiunii curente" și "Faceți schimb de informații de contact când utilizați conectare simplă".

Butonul Ajutor nu mai are nevoie de explicații: el încarcă informații despre Asistență la distanță Windows.

În cazul în care conexiunea nu poate fi stabilită, persoana care primește ajutor poate Depana problemele. Apăsarea butonului Depanare va lansa un expert ce te poate ajuta să identifici aceste probleme, precum și să le repari.

Concluzie

Am folosit Asistență la distanță Windows pe mai multe calculatoare și conexiuni la Internet diferite și întotdeauna a funcționat bine. Dacă îți creează probleme, nu ezita să citești Asistența la distanță Windows: întrebări frecvente.

Părerea noastră este că Asistența la distanță Windows este o alternativă decentă la unele soluții populare de suport la distanță precum TeamViewer sau UltraVNC. Singurul aspect negativ al acestui instrument este faptul că el funcționează numai pe sistemele de operare Windows.