Cum afișezi, adaugi sau scoți întreruperi de secțiuni în documentele Microsoft Word

Cum afișezi, adaugi sau scoți întreruperi de secțiuni în documentele Microsoft Word

Când editezi documente în Microsoft Word, poate dorești să schimbi aspectul doar pentru o parte din pagini, să reîncepi numărătoarea automată sau să schimbi numărul de coloane. În toate aceste cazuri ai nevoie să împarți documentul tău Word în secțiuni. Citește acest tutorial și află cum poți să adaugi, să scoți și să gestionezi secțiuni în documentele tale Word:

Reclamă

NOTĂ: Acest tutorial este valabil pentru versiunile desktop de Microsoft Excel din Microsoft Office și Office 365. Nu se aplică la versiunile mobile de Excel, precum cele care se găsesc gratuit pe tabletele cu Windows 10 sau pe dispozitivele cu Android și iOS.

Ce sunt sfârșiturile de secțiune în documentele Word și la ce sunt de folos?

Sfârșiturile de secțiune îți împart documentul tău Word în părți separate care îți permit să le tratezi ca documente separate cu proprietăți diferite. Sfârșiturile de secțiune pot să acționeze ca un sfârșit de pagină și să forțeze o pagină nouă în Word sau pot să fie continue (Continuu) și ceea ce vine după aceste sfârșituri se continuă pe aceeași pagină.

Sfârșituri de secțiune în Microsoft Word
Sfârșituri de secțiune în Microsoft Word

Șase funcționalități din Microsoft Word au nevoie de sfârșituri de secțiune. Patru dintre ele au nevoie de un sfârșit de secțiune care este și sfârșit de pagină:

  • Schimbarea marginii de pagină
  • Folosirea a mai multe anteturi și subsoluri de pagină diferite
  • Schimbarea dimensiunii sau a orientării paginilor
  • Schimbarea numerotării paginilor

Alte două funcționalități au nevoie de sfârșituri de secțiune care pot să continue pe aceeași pagină:

  • Schimbarea schemelor de numerotare
  • Schimbarea numărului de coloane

Dacă inserezi un sfârșit de secțiune continuu și apoi aplici în secțiunea următoare una dintre cele patru schimbări care au nevoie de întrerupere de pagină, Word modifică sfârșitul de secțiune automat de la continuu la pagină următoare.

Microsoft aplică schimbările de mai sus doar la secțiunea curentă din document (acolo unde este cursorul). Dacă vrei să aplici astfel de schimbări de formatare pe întreg documentul, asigură-te că l-ai selectat pe tot înainte să activezi schimbarea.

Cum vezi sfârșiturile de secțiune existente în Microsoft Word

Întreruperile de secțiune sunt implicit invizibile atunci când editezi un document Word. La fel ca sfârșitul de linie sau de pagină, sfârșiturile de secțiune sunt ascunse pentru că ele servesc la organizarea conținutului și nu sunt menite să se afișeze sau să apară la imprimantă în rezultatul final. Atunci când editezi documentul, s-ar putea să ai nevoie să le vezi.

Reclamă

Pentru asta, asigură-te că fila Pornire este cea activă în panglică. Caută secțiunea Paragraf și, în colțul dreapta-sus, apasă pe butonul Afișați tot pentru a afișa simbolurile de formatare ascunse (butonul are un simbol Pilcrow - ¶ - pe el).

Butonul Afișați tot în Microsoft Word
Butonul Afișați tot în Microsoft Word

Sfârșiturile de secțiune Pagina următoare, pară sau impară apar la sfârșitul paginilor din documentul tău.

Sfârșit de secțiune Pagină următoare în Microsoft Word
Sfârșit de secțiune Pagină următoare în Microsoft Word

Sfârșiturile de secțiune continue pot să apară oriunde în documentul tău, așa cum apar în imaginea de mai jos.

Sfârșituri de secțiune continue în Microsoft Word
Sfârșituri de secțiune continue în Microsoft Word

Cum inserezi sfârșituri de secțiune în documente Microsoft Word

Sfârșiturile de secțiune pot fi inserate din fila Aspect. Mai întâi, pune cursorul în document în locul în care vrei să începi o nouă secțiune. Apasă pe fila Aspect în panglică. În secțiunea Inițializare pagină, localizează butonul Întreruperi și apasă pe el. Se deschide un meniu derulant și sfârșiturile de secțiune apar în partea de jos.

Inserează un sfârșit de secțiune în Microsoft Word
Inserează un sfârșit de secțiune în Microsoft Word

Sunt patru tipuri de sfârșituri de secțiune:

  • Pagina următoare - secțiunea de după acest sfârșit începe pe pagina următoare
  • Continuu - Nou secțiune continuă pe aceeași pagină
  • Pagină pară/impară - Sunt similare cu Pagina următoare doar că pot să insereze o pagină goală suplimentară pentru ca următoarea pagină să fie neapărat pară sau impară în funcție de ce ai ales.
Reclamă

Dacă vrei să verifici ce a făcut Word, apasă butonul Afișați tot (¶) din fila Pornire (urmează instrucțiunile din capitolul precedent). Acum ești gata să formatezi diferit paginile, coloanele sau numerotarea automată pentru fiecare secțiune.

Cum scoți sfârșiturile de secțiune în Microsoft Word

Din moment ce sfârșiturile de secțiune sunt ascunse implicit în Word, trebuie să afișezi simbolurile de formatare pentru a le vedea. Apasă butonul Afișați tot (¶) din secțiunea Paragraf din fila Pornire.

Butonul Afișați tot în Microsoft Word
Butonul Afișați tot în Microsoft Word

Sfârșiturile de secțiune apar în document ca să le poți identifica și șterge. După ce ai identificat sfârșitul de secțiune pe care vrei să îl elimini, poți să îl tratezi ca pe orice alt caracter din documentul tău. Poți să îl selectezi sau să îl ștergi folosind Delete și Backspace de la tastatură.

Sfârșituri de secțiune (continue) în Microsoft Word
Sfârșituri de secțiune (continue) în Microsoft Word

Microsoft Word stochează informațiile de formatare specifice unei secțiuni în sfârșitul de secțiune localizat la sfârșitul ei. Dacă ștergi acel sfârșit de secțiune, conținutul secțiunii adoptă imediat formatarea de la secțiunea următoare. Reține că fiecare document Word pornește cu o secțiune implicită și cu sfârșitul de document care funcționează ca sfârșit de secțiune. Nu poți să ștergi sfârșitul de document implicit din Microsoft Word. Ca atare, nu poți să ștergi formatarea specifică pentru ultima secțiune.

Nu este chiar așa de complicat, nu-i așa?

Teoria din spatele secțiunilor din documentele Word pare complicată, dar în practică sunt ușor de gestionat după ce te apuci să lucrezi un pic cu ele. Ca regulă de bază, evită să creezi mai multe secțiuni decât strictul necesar pentru că schimbările ulterioare din document devin obositor de complicate. Reține că funcționalitatea de antet/subsol de pagină, de exemplu, permite antet sau subsol diferit pentru prima pagină sau pentru paginile pare și impare. Poți să aplici astfel de formatări fără să creezi secțiuni noi.

Descoperă: Productivitate Aplicații Ghiduri Microsoft Office Windows