Recenzie Sennheiser HD 360 Pro - Căști de monitoring la preț redus

Rating

Când vezi pentru prima oară o pereche de căști Sennheiser HD 360 Pro, nu ai cum să nu remarci mențiunea "Monitoring" scrisă pe cutie. Asta înseamnă că Sennheiser le-au creat pentru cei care vor să aibă parte de un sunet clar, izolat și plat. Căștile pentru Monitoring sunt ca ceasurile automatice. Unele oferă o calitate mai bună și sunt mai precise, iar altele nu. Totul depinde de așteptările tale și de prețul pe care îl plătești pentru ele. Ca soluție de monitorizare, aceste căști se adresează iubitorilor de muzică sau DJ-ilor care apreciaza sunetul clar, neprocesat și nedistorsionat.. Dar sunt bune aceste căști? Merită cumpărate? Hai să aflăm împreună din acest articol.

Reclamă

Despachetarea Sennheiser HD 360 Pro

Sennheiser HD 360 Pro sunt împachetate într-o cutie transparentă ca cea pe care o poți vedea mai jos:

Sennheiser HD 360 Pro, casti, monitoring, sunet, review

În cutie se găsesc perechea de căști, un jack pentru sisteme audio HI-Fi și o husă din material textil ce poate fi folosită atunci când te deplasezi, pentru a ține căștile în condiții optime.

La prima vedere avem de-a face cu un produs bine gândit care ar trebui să facă cinste numelui Sennheiser. Hai să vedem ce au aceste căști de oferit din punct de vedere al specificațiilor.

Specificații hardware

Din specificațiile producătorului aflăm că difuzoarele de 32 de ohmi pot reda sunete de la 15 Hz până la 22.000 Hz. Nivelul THD (Total Harmonic Distorsion) este mai mic de 0,1% (1 kHz) iar nivelul maxim de sunet produs este de 110db.

Sennheiser HD 360 Pro au un jack standard de 3,5mm ce îți permite să le folosești cu mai multe tipuri de dispozitive portabile, de la smartphone-uri până la laptop-uri și chiar televizoare. Cablul poate fi considerat ca fiind generos datorită lungimii sale de 3 metri.

Experiența de utilizare

Amprenta producătorului german se observă imediat în design-ul șic și în culoarea neagră a căștilor. Chiar dacă nu ar fi avut scris logo-ul Sennheiser pe ele, tot ai putea intui cu ușurință cine le-a produs.

Am fost satisfăcuți de calitatea materialelor folosite și de cât de ușoare sunt. Bentița de prindere pe cap are interiorul din metal și poate fi reglată foarte ușor pentru o fixare cât mai bună. Datorită ei, căștile sunt mai durabile și nu se vor rupe, cum se întâmplă în cazul unor modele realizate doar din plastic. Dezavantajul este că, după cateva ore de folosire, se creează un ușor disconfort, din cauza bentiței foarte strânsă pe cap.

Reclamă

Am folosit aceste căști pentru a asculta muzica și a viziona filme pe laptop, iar atunci când ne-am plimbat, am folosit un iPod. Am început folosind placa de sunet integrata a laptop-ului, însa rezultatele nu au fost foarte bune. Sunetul de care aveam parte nu indică faptul că avem de-a face cu un produs Sennheiser. Am putut auzi distorsiuni și sentimentul general era că folosim o pereche de căști mediocre. Când am trecut însă pe Fiio e10, un amplificator DAC pentru căști, am avut parte de rezultate semnificativ mai bune. Sunetul era echilibrat, mult mai clar și am avut parte de mult mai puține distorsiuni în melodiile pe care le-am ascultat. Am vrut să ascultăm câteva genuri de muzică, cum ar fi rock, pop, jazz, muzică clasică, sau chiar populară. Deoarece calitatea principală a acestor căști ar trebui să fie sunetul echilibrat și natural, nu am vrut să le testăm și cu genuri muzicale precum hip hop sau dubstep.

Bass-ul este prezent, îl poți auzi fără probleme, însă nu este strident și îți dă impresia de naturalețe. Ca să ne facem mai bine inteleși, când am ascultat rock, bass-ul era în plan secundar, lăsând primul plan pentru chitară și acustice.

Pentru testa și calitățile audio pe dispozitive portabile, am folosit un iPod Touch și câteva fișiere FLAC (free lossless audio codec). Astfel am oferit premisele necesare pentru cel mai bun sunet pe care îl pot oferi aceste căști de monitorizare. Am pus egalizatorul de sunet pe neutru și am început să ascultăm. Tobe, chitare și chiar viori se aud foarte clar chiar și la volumul maxim al unui iPod Touch 5. Totuși, pentru unele piese ascultate, vocea s-a auzit un pic ciudat, cu nuanțe metalice. Zgomotul de fundal era prezent, însă la un nivel redus. În comparație cu HD 360 Pro, același zgomot nu poate fi auzit când folosim o pereche de căști high end pentru monitoring, ce sunt de obicei mult mai scumpe. Totuși, Sennheiser puteau ascunde acest zgomot prin folosirea unui bass mai puternic, care să îl mascheze. Dar, suntem multumiți că nu au recurs la acest tertip, pentru că astfel se pot auzi toate sunetele dintr-o melodie.

Difuzoarele de închise ale căștilor Sennheiser HD360 Pro nu permit niciunui sunet să scape în exterior, ceea ce le face o alegere excelentă pentru folosirea la birou sau în metrou, iar oamenii din jurul tău nu vor fi deranjați de muzica pe care o asculți.

Notă produs 4/5

Iubitorii muzicii clasice și cei ai jazz-ului vor găsi la HD 360 Pro acel sunet natural pe care îl au melodiile lor îndrăgite. Nu trebuie să fii un DJ sau inginer de sunet pentru a le aprecia, ci doar să îți placă sunetul natural și echilibrat. Pentru a le pune în valoare calitatea, ai nevoie de ceva mai bun decât o placă de sunet integrată și nu ar trebui să asculți mp3-uri comprimate foarte mult, cu o calitate slabă a sunetului. Sennheiser HD 360 Pro au un preț atractiv și vei primi un produs de o calitate bună și un sunet natural. Dacă nu ai deja o pereche de căști din gama pentru monitorizare, atunci ar trebui să le iei în calcul pentru o viitoare achiziție datorită raportului calitate-preț. Le mai recomandăm și DJ-ilor amatori și audiofililor cu bugete reduse.

Descoperă: Divertisment Recenzii