Cum activezi conexiunile Desktop la distanță, în toate versiunile de Windows

Conexiunile Desktop la distanță îți permit să te conectezi la un calculator cu Windows, prin internet sau printr-o rețea locală. Atunci când ești conectat prin Desktop la distanță, poți să vezi desktop-ul calculatorului gazdă și îi poți accesa fișierele și folderele ca și cum ai sta în fața ecranului său. Acest lucru este util atât pentru administratorii de sistem și echipele de suport tehnic, cât și pentru utilizatorii obișnuiți, care ar putea dori să își acceseze calculatoarele de serviciu de acasă, sau vice-versa. Dar, înainte de a te conecta, trebuie să activezi conexiunile Desktop la distanță. Iată cum poți să faci acest lucru în Windows 10, Windows 7 și Windows 8.1:

Limitări ale conexiunilor Desktop la distanță

Dacă rulezi Windows 10 Pro sau Enterprise, Windows 8.1 Pro sau Enterprise, Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate sau Windows 7 Enterprise, poți să accepți conexiuni Desktop la distanță. Dacă rulezi o altă ediție de Windows, precum Windows 10 Home, Windows 8.1 sau Windows 7 Home, nu poți să accepți conexiuni Desktop la distanță.

În acest tutorial, vei afla cum să activezi conexiunile Desktop la distanță pe calculatorul tău cu Windows, ca să poată fi controlat de la distanță. Pentru simplitate, vom folosi capturi de ecran realizate în principal în Windows 10 Pro, dar vom include și capturi de ecran din Windows 7 și Windows 8.1 atunci când este nevoie.

Cum găsești și activezi conexiunile Desktop la distanță în Windows 10, folosind aplicația Setări

IMPORTANT: Această metodă funcționează doar dacă ai Windows 10 Fall Creators Update, disponibil gratuit pentru toți utilizatorii de Windows 10, începând cu 17 octombrie 2017. Dacă ai o versiune mai veche de Windows 10, mergi la secțiunea următoare a acestui tutorial.

Dacă folosești Windows 10 Fall Creators Update, utilizarea aplicației Setări este cea mai ușoară metodă de a ajunge la setările conexiunilor Desktop la distanță. Deschide aplicația Setări - o metodă rapidă de a o face este să apeși pe butonul în formă de rotiță dințată din Meniul Start sau, dacă preferi să îți folosești tastatura, să apeși simultan pe tastele Windows + I.

În Setări, deschide categoria Sistem.

În partea stângă a categoriei Sistem, selectează Desktop la distanță. Apoi, în partea dreaptă a ferestrei, se încarcă o pagină cu același nume - Desktop la distanță.

Aici, Windows 10 îți explică despre ce este vorba în Desktop la distanță: “vă permite să vă conectați la acest PC și să îl controlați de pe un dispozitiv la distanță prin utilizarea aplicației client Desktop la distanță (disponibilă pentru iOS, Android, Mac și Windows). Veți putea lucra de pe un alt dispozitiv ca și cum ați lucra direct pe acest PC”.

Pentru a permite conexiuni Desktop la distanță pe PC-ul tău cu Windows 10, trebuie să activezi comutatorul “Activare Desktop la distanță”.

Windows 10 îți cere să îți confirmi alegerea. Apasă pe butonul Confirmare.

Apoi, comutatorul “Activare Desktop la distanță” este Activat și, sub el, apar noi setări.

În mod implicit, Windows 10 permite conexiuni doar de la calculatoare care folosesc Desktop la distanță cu Autentificare la nivel de rețea. Acest lucru înseamnă că PC-ul tău restricționează conexiunile desktop de la distanță la acelea cu Autentificare la nivel de rețea, care a fost introdusă în Remote Desktop Client 6.0. Dacă PC-ul client rulează Windows 10, Windows 8.1, Windows 7, sau dacă a fost descărcat de curând clientul Conexiune Desktop la distanță, atunci nu ar trebui să ai probleme în a te conecta la PC-ul tău, folosind datele de autentificare ale unui utilizator administrator.

Totuși, probabil că nu vei vrea să îți dai datele de conectare pentru utilizatorul administrator oricui, atât de simplu. Pentru a evita o astfel de situație, ar trebui să configurezi utilizatorii care au voie să inițieze conexiuni Desktop la distanță către PC-ul tău cu Windows 10. Pentru a face acest lucru, derulează pagina Desktop la distanță din aplicația Setări și apasă pe legătura numit “Selectare utilizatori care pot accesa de la distanță acest PC”.

Această acțiune deschide o fereastră mică numită “Utilizatori Desktop la distanță” care îți permite să alegi ce utilizatori au voie să inițieze conexiuni la distanță cu PC-ul tău cu Windows 10. Pașii următori sunt aceiași în toate versiunile de Windows moderne, inclusiv Windows 10, Windows 7 și Windows 8.1. Pentru a vedea care sunt, citește ultima secțiune a acestui ghid: “Cum selectezi utilizatorii care au voie să se conecteze de la distanță la PC-ul tău, în Windows”.

Cum găsești și activezi conexiunile Desktop la distanță folosind Panoul de control (Windows 10, Windows 7 și Windows 8.1)

O metodă de a deschide “Conexiunile Desktop la distnață” care funcționează absolut identic în toate cele trei sisteme de operare este să deschizi Panoul de control și să mergi la “Sistem și securitate -> Sistem”.

În partea stângă a ferestrei Sistem, apasă pe legătura “Setări la distanță”.

Indiferent de sistemul de operare pe care îl folosești, acum se va deschide o fereastră numită Proprietăți sistem. În fila La distanță, găsești două secțiuni: Asistență la distanță și Desktop la distanță. Setările care ne interesează în acest tutorial se află în cea de-a doua secțiune.

Mai sus poți vedea cum arată fereastra Proprietăți sistem în Windows 10. Versiunea din Windows 8.1 este aproape identică. În timp ce opțiunile din Windows 7 sunt aceleași, ele sunt puțin altfel organizate și numite, așa cum poți vedea în captura de ecran de mai jos.

În secțiunea Desktop la distanță, ai trei opțiuni disponibile:

  • “Nu se permit conexiuni de la distanță la acest computer” - Această opțiune va opri utilizatorii de la a se conecta la calculatorul tău prin Desktop la distanță.
  • “Se permit conexiuni de la distanță la acest computer”, în Windows 10 și Windows 8.1, sau “Se admit conexiuni de la computere care rulează orice versiune de Desktop la distanță (mai puțin sigur)”, în Windows 7 - Această opțiune va permite conectarea la calculatorul tău tuturor utilizatorilor care rulează orice versiune de Desktop la distanță. Activează această opțiune dacă nu ești sigur ce versiune de Desktop la distanță folosește clientul, sau dacă utilizatorii vor folosi o aplicație de conectare la distanță provenită dintr-o terță parte. De exemplu, clienții de Linux vor avea probabil nevoie de această a doua opțiune.
  • “Se admit conexiuni numai de la computere care rulează Desktop la distanță cu Autentificare la nivel de rețea (recomandat)” - Această opțiune restricționează accesul la conexiunile Desktop la distanță doar acelora care folosesc versiuni de Desktop la distanță ce au “Autentificare la nivel de rețea”. Aceasta a fost introdusă odată cu Remote Desktop Client 6.0. În cazul în care calculatorul client rulează Windows sau dacă utilizatorii tocmai au descărcat clientul Desktop la distanță , folosește această opțiune, deoarece este mai sigură.

În acest moment, poți să apeși pe OK și clienții se vor putea conecta la calculatorul tău prin Desktop la distanță, folosind datele de autentificare ale unui administrator. Totuși, probabil că nu vrei să îți dai datele de conectare de administrator către alte persoane. Așa că este o idee bună să setezi un cont de utilizator standard separat, special pentru conexiunile Desktop la distanță. Dacă vrei să dai permisiuni de conectare pentru alți utilizatori, apasă pe butonul “Selectare utilizatori” și urmează pașii din următoarea secțiune a acestui tutorial.

Cum selectezi utilizatorii care au voie să se conecteze de la distanță la PC-ul tău, în Windows

Este întotdeauna o idee bună să configurezi un cont de utilizator standard separat pentru conexiunile de tip Desktop la distanță. Fereastra “Utilizatori desktop la distanță” este locul de unde poți să permiți altor conturi de utilizatori să se conecteze prin Desktop la distanță. Din fericire, această fereastră este identică în toate sistemele de operare Windows moderne. Indiferent că folosești Windows 10, Windows 7 sau 8.1, și indiferent dacă ai deschis fereastra “Utilizatori desktop la distanță” din aplicația Setări sau din Panoul de control, iată ce trebuie să faci în continuare:

Pentru a adăuga utilizatori pentru care vrei să dai acces, în fereastra “Utilizatori desktop la distanță”, apasă pe Adăugare.

În fereastra Selectare utilizatori, scrie numele contului de utilizator în caseta text și apasă pe Verificare nume.

Windows verifică dacă există un cont de utilizator cu numele pe care l-ai specificat și adaugă locația sa înainte de numele contului, în cazul în care ai introdus un cont local, sau completează adresa de e-mail dacă ai introdus un cont Microsoft. După ce ai terminat, apasă pe OK.

Ești adus înapoi la fereastra “Utilizatori desktop la distanță”. Aici, apasă din nou pe OK.

Acum, utilizatorul pe care l-ai adăugat va putea să se conecteze prin Desktop la distanță la calculatorul tău, folosindu-și propriile date de conectare.

Concluzie

După ce ai făcut toți pașii de mai sus, utilizatorii se vor putea conecta la calculatorul tău cu Windows, cu condiția ca el să fie pornit și conectat la rețea. Calculatoarele care rulează pe Linux, Mac OS X sau Windows se pot conecta folosind protocolul Desktop la distanță. Următorul pas este să citești tutorialele recomandate mai jos, dacă vrei să afli cum să te conectezi la un PC cu Windows și ce poți face odată ce te-ai conectat la el.