
Atunci când s-a anunțat God of War Ragnarök pentru PC, am fost entuziasmat de posibilitatea de a mă bucura de peisajele frumoase din joc în toată splendoarea lor, precum și de povestea excelentă, apreciată de mulți gameri. Știam că sistemul meu de gaming, echipat cu ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 XT, avea hardware-ul necesar pentru peisajele epice și pentru acțiunea cinematică promise. Dar poate calculatorul meu să ofere cu adevărat acea experiență imersivă, la care speram? Și oferă oare noua tehnologie FSR 4 de la AMD genul de îmbunătățiri așteptate de toată lumea? Dacă nu ai răbdare să citești până la capăt, răspunsul este da! Iată cum a decurs totul:
Fă cunoștință cu ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 XT, care mă însoțește pe drumul prin tărâmurile nordice
Înainte să-ți povestesc despre experiența mea jucând God of War Ragnarök pe un PC cu ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 XT, iată o scurtă prezentare a sistemului folosit:
- Procesor: AMD Ryzen 9 9900X
- RAM: 32 GB Kingston Fury Renegade DDR5-8000
- Placă de bază: ASUS ProArt X870E-CREATOR WIFI
- Stocare: 2 TB Kingston KC3000 PCIe 4.0 SSD
- Monitor: ASUS ROG Strix XG32UQ 4K 165Hz
Piesa de rezistență aici este ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 XT, o placă video construită pe arhitectura AMD RDNA 4 și produsă folosind procesul TSMC de 4 nm. Este echipată cu unități de calcul din generația a 4-a, cu acceleratoare ray tracing din generația a 3-a și cu acceleratoare AI din generația a 2-a. Acestea sunt perfecte pentru a profita din plin de FidelityFX Super Resolution (FSR) versiunea 4 și pentru a oferi efecte de ray tracing realiste. Cu 16 GB de memorie GDDR6, un bus pe 256 de biți și 64 MB de Infinity Cache, oferă o lățime de bandă totală a memoriei de până la 640 GB/s. Cu alte cuvinte, este creată pentru jocuri performante la rezoluții 1440p și 4K.

ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT & God of War Ragnarök
Am testat deja această placă video și am publicat ce am descoperit într-o recenzie recentă pe Digital Citizen. În acel review, am evidențiat performanțele sale excelente la toate rezoluțiile până la 4K, funcțiile îmbunătățite de ray tracing și răcirea silențioasă și eficientă. Dacă vrei să afli rezultatele din benchmarkuri, cum funcționează răcirea sau cum se comportă în jocuri solicitante, accesează recenzia completă: Review ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC Edition: Gaming în 4K, la un preț mai mic!

Placa video ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT
Acestea fiind spuse, continuă să citești despre experiența mea în jocul God of War Ragnarök cu această placă video.
Aventura mea a început la vânătoare și m-a dus în ținuturile piticilor
God of War Ragnarök te prinde imediat. Jocul începe exact acolo unde s-a terminat precedentul, cu Kratos și cu Atreus întorcându-se de la o vânătoare, la cabana lor acoperită de zăpadă. Totul în jurul lor este nemișcat și liniștit.

Iată cum începe God of War Ragnarök
Situația se schimbă însă rapid: atacul prin surprindere al lui Freya este rapid și emoțional, deoarece suferă încă după moartea lui Baldur. Placa Radeon RX 9070 XT a redat lupta din pădurea înzăpezită cu detalii înfricoșătoare: fulgi de zăpadă în vârtej, iluminare dinamică și animații de luptă care arată excelent chiar și în timp ce te joci. În ceea ce privește calitatea vizuală, jocul rulează foarte bine pe această placă video: texturile sunt clare, iluminarea arată foarte bine și, până acum, nu am observat niciun artefact deranjant sau vreo eroare de imagine. Totul este bine finisat, de la personaje la efectele de mediu.

Freya te găsește imediat și încearcă să-și răzbune fiul
Nu vreau să dezvălui prea multe detalii, dar să spunem doar că Odin și Thor apar destul de devreme, și nu este chiar o vizită prietenoasă. Sunt încă în prima parte a jocului, dar ceea ce am văzut până acum a fost cu adevărat impresionant. Simți cu intensitate atacurile inamicilor, iar ținuturile de afară au această liniște înghețată, care chiar te prinde. Arcadele de gheață atârnă în aer de parcă timpul stă pe loc, iar ruinele par vechi, ca și când nimeni nu a mai pus piciorul acolo de ani de zile.

Midgard a înghețat și totul pare să fie în ruine
Este clar că Atreus își dezvoltă încrederea în sine și capătă un scop. Începe să-și îmbrățișeze rolul de Loki, iar determinarea sa de a-l găsi pe Tyr te duce la Svartalfheim. Comparativ cu liniștea rece din Midgard, acest loc pare viu. Vezi cum aburul se ridică din țevi, gheizerele bolborosesc, se învârt roți dințate grele, iar luminile de la forje încălzesc peșterile.

Ținuturile piticilor sunt călduroase și pline de viață
Apa de aici este incredibilă: redată frumos, plină de mișcare și de reflexii, care se modifică pe măsură ce explorezi.

Apa arată superb în Svartalheim
Până acum, tranzițiile dintre secvențele cinematice și joc au fost impecabile. Nu am întâmpinat sacadări și nu am văzut niciun ecran de încărcare. Totul a fost fluid, iar experiența a fost, într-un cuvânt, cinematografică. Sunt curios să văd unde se duce povestea în continuare... dar asta va trebui să aștepte până în weekend, când plănuiesc să termin jocul 🙂
Acum, a venit timpul să vorbim despre cum se comportă God of War Ragnarök pe ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 XT:
Performanța jocului God of War Ragnarök pe ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 XT cu și fără AMD FSR 4
Când a venit momentul să ajustez setările, cea mai bună variantă a părut a fi AMD FSR 4 în modul Quality, mai ales la rezoluții mai mari. La rezoluția 1080p, ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 XT este deja mai mult decât suficientă fără tehnologia FSR 4. Jocul rulează cu mult peste 144 FPS fără upscaling, iar activarea modului Quality al FSR 4 nu a făcut decât să crească ușor numărul de cadre până la aproximativ 148 FPS. Este un progres mic, dar care a ajutat jocul să rămână mereu fluid, fără nicio scădere evidentă a clarității vizuale.

Comparație God of War Ragnarök cu AMD FSR 4
Progresul a fost semnificativ la rezoluția 1440p. Performanța nativă a oscilat în jurul valorii de 135 FPS, iar activarea modului Quality al FSR 4 a dus-o la 144 FPS. Jocul s-a simțit rapid, iar performanța suplimentară a ajutat în timpul confruntărilor mai mari, fără pierderi evidente în detaliile vizuale.

Activarea funcției AMD FidelityFX Super Resolution 4 în God of War Ragnarök
Placa s-a descurcat bine în rezoluția 4K, dar a trebuit să muncească mai mult. În rezoluție nativă, a oferit aproximativ 80 FPS, ceea ce este foarte bine, dar putea scădea ușor în scene mai aglomerate. Cu FSR 4 Quality activat, ratele cadrelor au sărit la aproximativ 111 FPS. Diferența a fost clară: mișcarea părea mai fluidă, capacitatea de reacție a jocului a rămas ridicată, iar toate efectele, iluminarea și texturile fine au continuat să arate frumos.

FSR 4 arată ce avantaje oferă mai ales în rezoluțiile 4K
Iată un grafic de performanță, care arată numărul de cadre la diferite rezoluții, cu și fără FSR 4 Quality:

Rezultate cu și fără AMD FSR 4
FSR 4 de la AMD îmbunătățește cifrele și face ca întreaga experiență de joc să fie mai bună, în special la rezoluții mai mari. Și, după ce am jucat o vreme God of War Ragnarök, cred că modul Quality al FSR 4 este cea mai bună setare pentru a echilibra performanța și detaliile vizuale.
SUGESTIE: Dacă vrei să afli mai multe despre tehnologia AMD FidelityFX Super Resolution, despre cum funcționează și despre ce face fiecare mod, am scris un ghid detaliat pe care-l poți găsi aici: Ce este AMD FSR (FidelityFX Super Resolution) și cum funcționează?. Acesta explică modul în care această tehnologie ajută la îmbunătățirea performanței cu o pierdere minimă a calității imaginii, precum și de ce este utilă mai ales în jocuri solicitante, precum God of War Ragnarök.
Deci, este ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 XT OC Edition o alegere excelentă pentru a juca God of War Ragnarök?
Da, absolut. Dacă vrei să te joci la rezoluții mai mari, ASUS PRIME AMD Radeon RX 9070 XT este o alegere excelentă. În multe titluri, vei putea juca nativ la calitate maximă, fără upscaling. Iar în jocurile și mai solicitante, AMD FSR 4 este cheia pentru a le debloca potențialul și pentru a crește semnificativ numărul de cadre, menținând în același timp calitatea ridicată a imaginii. Acum, scuză-mă, dar am de provocat zei și de descoperit tărâmuri încă neexplorate... 🙂