Cum folosești aplicația Microsoft Remote Desktop pentru a te conecta la PC-uri de la distanță

Clientul Microsoft Remote Desktop este o aplicație gratuită pentru Windows 10, disponibilă prin intermediul Magazinului Microsoft, utilă atunci când ai nevoie să accesezi de la distanță un alt calculator sau dispozitiv cu Windows. Acest client universal de "remote desktop" funcționează atât cu dispozitivele din rețeaua ta locală, cât și cu dispozitive cu adrese IP publice, ce sunt accesibile prin internet. De exemplu, îl poți folosi pentru a te conecta la un calculator cu Windows de la serviciu, lucrând de acasă. Iată cum folosești clientul Microsoft Remote Desktop în Windows 10, pentru a te conecta la calculatoare și dispozitive de la distanță:

NOTĂ: Aplicația Microsoft Remote Desktop nu este disponibilă în limba română. De aceea, capturile de ecran din acest tutorial sunt realizate în limba engleză. Pentru a te ajuta, am inclus traduceri, între paranteze, pentru toate setările și opțiunile din aplicație.

Cum instalezi aplicația client Microsoft Remote Desktop

Aplicația Microsoft Remote Desktop nu este instalată în mod standard în Windows 10, așa că trebuie să o instalezi manual. Pentru asta, apasă pe această legătură pentru a deschide Magazinul Microsoft, caută "remote desktop" și apasă pe aplicația Microsoft Remote Desktop în lista de rezultate.

Căutarea aplicației Microsoft Remote Desktop în Magazinul Microsoft

Apasă pe Instalare și așteaptă ca instalarea să fie finalizată.

Instalarea clientului Microsoft Remote Desktop

Cum pornești aplicația Remote Desktop în Windows 10

Cea mai rapidă metodă de a deschide orice în Windows 10 este să folosești căutarea. Acest lucru este valabil și pentru aplicația Microsoft Remote Desktop: scrie "remote desktop" în câmpul de căutare de pe bara de activități, selectează aplicația Remote Desktop și apoi apasă pe Deschideți.

Căutarea aplicației Remote Desktop în Windows 10

O altă metodă presupune să deschizi Meniul Start și să derulezi prin lista cu Toate aplicațiile până găsești scurtătura Remote Desktop, după care să apeși pe ea.

Scurtătura Remote Desktop din Meniul Start al Windows 10

Când deschizi aplicația pentru prima dată, vezi un ecran care te informează ce poți face cu ea.

Fereastra Microsoft Remote Desktop

Cum adaugi un calculator cu Windows aflat la distanță, în clientul Microsoft Remote Desktop

Poți să inițiezi o conexiune la distanță de pe dispozitive ce rulează orice ediție de Windows 10, inclusiv Windows 10 Home. Totuși, te poți conecta la distanță doar la calculatoare sau dispozitive care au Windows 10 Pro și Enterprise, Windows 8.1 și 8 Enterprise și Pro, Windows 7 Professional, Enterprise și Ultimate, și versiuni de Windows Server mai noi decât Windows Server 2008. Nu te poți conecta la calculatoare cu macOS sau Linux folosind această aplicație.

Pentru a te conecta cu Microsoft Remote Desktop la un calculator aflat la distanță, trebuie mai întâi să configurezi acel calculator să accepte conexiuni de la distanță. Pentru instrucțiuni detaliate despre cum să faci acest lucru, citește: Cum activezi Desktop la distanță în Windows 10 (sau în Windows 7).

Pentru a te conecta la calculatorul de la distanță, în clientul Microsoft Remote Desktop, apasă pe Add (Adăugare) în colțul din dreapta sus.

Butonul Add (Adăugare) din aplicația Microsoft Remote Desktop

Când clientul universal de conectare desktop la distanță te întreabă "Choose what to add" (Ce doriți să adăugați), selectează Desktop.

Alegerea adăugării unui calculator de la distanță

Introdu numele calculatorului de la distanță (în cazul meu Codrut-Laptop) sau adresa sa IP în câmpul text PC name (Nume PC). Reține că poți specifica inclusiv portul folosit, cum ar fi, de exemplu, PCBirou:37770. Asta este tot ce îți trebuie ca să configurezi o conexiune desktop la distanță cu un alt calculator cu Windows, așa că ai putea să apeși Save (Salvare) acum.

Dacă lași totul așa cum este acum, atunci când inițiezi conexiunea desktop la distanță, ți se cere să te autentifici cu un cont de utilizator care are acces la distanță. Totuși, mai sunt câteva opțiuni suplimentare pe care le poți ajusta înainte: citește următoarele secțiuni ale acestui ghid pentru a afla care sunt ele.

Numele calculatorului de la distanță

Cum configurezi o conexiune desktop la distanță pe un calculator cu Windows

Pentru a face lucrurile mai ușoare și pentru a configura conexiunea desktop la distanță exact așa cum vrei, poți să ajustezi și următoarele setări:

Username (Nume utilizator): apasă pe semnul + (plus) din dreapta câmpului și scrie numele contului de utilizator pe care vrei să-l folosești. Poți să introduci numele contului de utilizator în următoarele formate: numeutilizator, domeniu\numeutilizator sau numeutilizator@domeniu.com. Dacă vrei să fie realizată și mai rapid conexiunea, poți să specifici și parola utilizatorului, în câmpul Password (Parolă). În plus, pentru o experiență de lucru mai prietenoasă, poți să alegi și un "diminutiv" (nickname) pentru acel cont de utilizator, în câmpul Display name (Nume afișare).

Adăugarea unui cont de utilizator pentru calculatorul de la distanță

În câmpul Display name (Nume afișat), introdu un nume ușor de ținut minte ca să identifici ușor conexiunea. Dacă lași gol acest câmp, este folosit numele calculatorului de la distanță.

Alegerea unui nume ușor de identificat pentru calculatorul de la distanță

Apasă pe Arată mai multe în partea de jos a panoului "Adăugare desktop". Apoi, poți să schimbi următoarele setări pentru conexiunea desktop la distanță:

  • Group (Grup): include conexiunea desktop la distanță în grupul de conexiuni pe care îl specifici. Acest lucru poate fi util dacă folosești multe calculatoare cu Windows la distanță.
  • Gateway: ai nevoie de această informație dacă te conectezi la un calculator cu Windows aflat într-o rețea de corporație și poți primi detaliile gateway-ului de la administratorul de rețea. Pentru rețele de acasă, nu ai nevoie de așa ceva.
  • Connect to admin session (Conectare sesiune de administrare): bifează această setare dacă vrei să te conectezi la o sesiune consolă pe un server cu Windows.
  • Swap mouse buttons (Schimbă butoane mouse): schimbă între ele butoanele de clic stâng și dreapta ale mouse-ului. Activează această opțiune dacă PC-ul de la distanță la care te conectezi este configurat pentru un utilizator stângaci și vrei opusul, sau invers.
  • Set my remote session resolution to (Setează rezoluția sesiunii la distanță): selectează rezoluția de afișare utilizată pentru calculatorul de la distanță. Dacă lași setarea implicită, rezoluția desktopului de la distanță este ajustată la cea a ferestrei aplicației Microsoft Remote Desktop.
  • Change the size of the display (Modifică dimensiunile de afișare): Dacă ai selectat o rezoluție mare pe calculatorul de la distanță, această setare ajustează dimensiunile elementelor de pe ecran.
  • Update the remote session resolution on resize (La redimensionarea ferestrei, actualizează rezoluția sesiunii de la distanță): Dacă este activă, modificarea dimensiunilor ferestrei clientului Microsoft Remote Desktop schimbă automat rezoluția calculatorului de la distanță.
  • Clipboard: dacă îl activezi, poți să copiezi și să lipești elemente între calculatorul de la distanță și calculatorul tău cu Windows 10.
  • Audio Playback (Redare audio): te lasă să alegi dispozitivul audio utilizat atunci când o sesiune la distanță este activă. Poți alege să redai sunetele de pe calculatorul de la distanță pe calculatorul tău cu Windows 10 ("Play on this device"), pe calculatorul de la distanță ("Play on remote device"), sau pe niciunul ("None").
  • Audio Recording (Înregistrare audio): dacă activezi această setare, poți să-ți folosești microfonul de pe calculatorul tău cu Windows 10 pe calculatorul aflat la distanță.
Opțiunile de configurare disponibile pentru un calculator la distanță

Când ai terminat de configurat totul, apasă pe Save (Salvare). Apoi, poți vedea calculatorul de la distanță afișat ca opțiune în Group (Grupul) pe care l-ai ales. Dacă nu ai specificat un grup, cel standard se numește Saved Desktops (Desktopuri salvate).

Un calculator aflat la distanță, configurat și salvat

Cum te conectezi la un calculator cu Windows aflat la distanță, folosind clientul Microsoft Remote Desktop

În fereastra Microsoft Remote Desktop, apasă pe calculatorul de la distanță la care vrei să te conectezi. Apoi, aplicația se conectează la el și, cu excepția cazului în care deja ai configurat contul de utilizator pentru el, aplicația îți cere datele sale de autentificare. Tastează contul de utilizator și parola pentru acel dispozitiv, după care apasă pe Connect (Conectare).

Conectarea la un calculator de la distanță

Mai departe, în afara cazului în care administratorul tău de rețea a configurat certificate pentru conexiunile la distanță, primești o avertizare că nu este certificată conexiunea de către o autoritate de încredere.

Dacă nu vrei să vezi această avertizare de fiecare dată când te conectezi de la distanță, bifează opțiunea "Don't ask about this certificate again" (Nu întreba despre acest certificat din nou). Apoi, pentru a începe conexiunea la distanță, apasă pe Connect (Conectare).

Acceptarea certificatului și conectarea

La final, te conectezi la calculatorul sau dispozitivul cu Windows aflat la distanță. Acum poți să îi vezi desktopul și poți să începi să lucrezi pe el ca și când ai fi în fața lui.

Conexiune desktop la distanță

Cum folosești opțiunile disponibile în aplicația Remote Desktop

Când te conectezi la un calculator sau dispozitiv cu Windows aflat la distanță, în partea de sus a ferestrei găsești două butoane: Zoom și More (Mai multe).

Opțiunile disponibile pentru o conexiune desktop la distanță

Dacă apeși pe Zoom se mărește ecranul de la distanță, pentru a putea vedea mai bine. Dacă apeși din nou pe Zoom, ecranul revine la vizualizarea completă.

Zoom pe un desktop de la distanță

Butonul More (...), adică Mai multe (...) în limba română, afișează două opțiuni în partea dreaptă a ferestrei: Disconnect (Deconectare), care închide conexiunea la distanță, și Full-screen (Ecran complet), care comută fereastra Microsoft Remote Desktop între modul de vizualizare pe ecran complet și cel în fereastră.

Deconectarea sau comutarea în ecran complet, în timpul unei sesiuni de desktop la distanță

Cum editezi o conexiune desktop la distanță în clientul Microsoft Remote Desktop

Dacă vrei să schimbi setările unei conexiuni desktop la distanță, după ce ai creat-o, în interfața principală a clientului Microsoft Remote Desktop, apasă pe butonul cu trei puncte din colțul său din dreapta jos.

Butonul Mai multe al unui calculator de la distanță

Această acțiune deschide un meniu care are câteva opțiuni. Prima dintre ele este Edit (Editare) și afișează toate setările unei conexiuni desktop la distanță, pe care le-am explicat mai devreme. De asemenea, poți să Remove (Ștergi) un calculator desktop din lista de conexiuni la distanță, să faci conexiunea la distanță să "Start in this window" (Pornească în această fereastră) sau să "Pin [it] to Start" ([o] Fixezi la Start) ca să o poți deschide și mai rapid.

Opțiuni suplimentare pentru o conexiune desktop la distanță

Cum configurezi setările generale ale conexiunilor desktop la distanță

Aplicația Microsoft Remote Desktop include și alte câteva setări utile, ce sunt aplicate tuturor conexiunilor la distanță. Pentru a accesa aceste setări, apasă pe butonul Settings (Setări) din colțul din dreapta sus al Microsoft Remote Desktop.

Butonul Settings (Setări) din aplicația Microsoft Remote Desktop

În panoul Settings (Setări), poți adăuga un User account (Cont utilizator) care va fi disponibil pentru selectare în toate conexiunile desktop pe care le creezi sau le-ai adăugat deja, să specifici un Gateway și un Group (Grup), precum și să alegi dacă toate conexiunile la distanță sunt deschise pe tot ecranul.

Setări suplimentare pentru conexiunile desktop la distanță

În plus, poți alege cum este redimensionat desktopul la distanță atunci când ajustezi dimensiunile ferestrei Microsoft Remote Desktop, poți alege când sunt transmise combinațiile de taste către calculatorul de la distanță sau păstrate pe calculatorul tău local cu Windows 10, precum și să alegi dacă vrei să activezi opțiunea "Prevent the screen from timing out" (Împiedicare blocare ecran) atunci când o sesiune desktop la distanță este activă.

Alte opțiuni disponibile în aplicația Microsoft Remote Desktop

În final, poți face clientul Microsoft Remote Desktop"Show desktop previews" (Afișare previzualizări desktop), adică să vezi în interfața principală previzualizări ale desktopurilor PC-urilor de la distanță, precum și să "Help improve Remote Desktop" (Ajută la îmbunătățirea Remote Desktop), adică să trimiți date anonime către Microsoft despre cum folosești aplicația.

IDEE: Știai că există o versiune a aplicației Microsoft Remote Desktop pentru calculatoarele Mac? Pentru a afla mai multe despre ea, citește Cum te conectezi de la distanță de pe Mac la un PC cu Windows 10.

Tu folosești aplicația Microsoft Remote Desktop?

Acum că ai învățat cum să folosești aplicația Windows universală Microsoft Remote Desktop, încearc-o și spune-ne ce părere ai despre ea. Îți oferă tot ce îți trebuie? Ai avut vreo problemă la utilizarea ei? Spune-ne în secțiunea de comentarii de mai jos.