Când a sincronizat OneDrive fișierele ultima dată? Cum forțezi OneDrive să le sincronizeze

Deși ne place serviciul OneDrive și îl folosim pe dispozitivele noastre cu Windows, există câteva aspecte problematice. Unul dintre ele este faptul că este dificil să ne dăm seama cum să convingem OneDrive să sincronizeze manual fișierele, chiar acum, fără a fi nevoie să așteptăm ca el să descopere fișierele nou adăugate, după ce trec câteva minute. O altă problemă este faptul că uneori poate vrei să știi când a fost realizată ultima dată o sincronizare, astfel încât să ai o idee dacă ultimele tale fișiere au fost sau nu sincronizate. Iată cum poți să faci aceste două lucruri, indiferent dacă folosești Windows 10, Windows 8.1 sau Windows 7:

NOTĂ: Acest tutorial acoperă utilizarea OneDrive în Windows 10, Windows 7 și Windows 8.1. Majoritatea lucrurilor sunt identice în Windows 10 și Windows 7, așa că vom folosi capturi de ecran realizate în principal în Windows 10, pentru a ilustra instrucțiunile din aceste două sisteme de operare. Windows 8.1 funcționează diferit, așa că el primește o secțiune specială, la finalul acestui articol.

Cum afli când ți-a sincronizat OneDrive ultima dată fișierele, în Windows 10 și Windows 7

Dacă folosești Windows 10 sau Windows 7 și vrei să verifici când ți-au fost sincronizate ultima dată fișierele, apasă pe iconița OneDrive din zona de notificări de pe bara de activități.

Această acțiune deschide o fereastră unde OneDrive îți arată care au fost ultimele acțiuni pe care le-a realizat. Pentru fiecare fișier care a fost sincronizat, poți să vezi cu cât timp în urmă a fost sincronizat.

În Windows 7, aplicația OneDrive arată similar cu cea din Windows 10, după cum poți vedea în captura de ecran de mai jos.

Aceasta este singura metodă pe care o știm pentru a afla când a sincronizat OneDrive ultima dată fișierele, atât în Windows 10 cât și în Windows 7.

În Windows 10, există și o aplicație OneDrive în Magazinul Microsoft, care este diferită de aplicația pentru desktop. Însă, aplicația din Magazinul Microsoft nu oferă nicio informație referitoare la ultima dată când au fost sincronizate fișierele.

Cum îți actualizezi manual fișierele din OneDrive în Windows 10 și Windows 7 (metoda rapidă și ușoară)

Dacă folosești Windows 10 sau Windows 7, declanșarea unei actualizări manuale pentru fișierele din OneDrive se face ușor, deși nu este o acțiune foarte intuitivă. Tot ce trebuie să faci este să oprești aplicația OneDrive și să o repornești. Pentru a o opri, dă clic dreapta (sau apasă lung) pe iconița sa din zona de notificări de pe bara de activități și apoi apasă pe “Ieșire”.

Apoi, trebuie să pornești OneDrive din nou. Atât în Windows 10 cât și în Windows 7, o metodă rapidă de a face asta este să cauți scurtătura OneDrive din Meniul Start.

După ce o găsești, apasă pe ea și OneDrive începe să îți sincronizeze fișierele imediat.

Cum forțezi OneDrive să îți sincronizeze fișierele în Windows 10 și Windows 7 (metoda grea)

Dacă, din orice motiv, nu poți să urmezi pașii pe care i-am descris în secțiunea anterioară, există și o altă metodă de a îți sincroniza fișierele din OneDrive în Windows 10 și Windows 7. Este puțin mai complicat, dar presupune acțiuni similare: oprirea și repornirea OneDrive.

Deschide Managerul de activități și mergi la fila Procese. Apoi, găsește procesul OneDrive, dă clic dreapta pe el și apasă pe “Închideți activitatea.

În aceeași fereastră a Managerului de activități, deschide meniul Fișier și apasă pe “Rulare activitate nouă”.

Managerul de activități deschide o fereastră nouă, numită “Creare activitate nouă”. În câmpul Deschidere, tastează comanda: %localappdata%\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe. Apoi, apasă pe Enter pe tastatură, sau butonul OK din fereastră.

Procesul OneDrive ar trebui să pornească din nou. După ce pornește, declanșează automat o verificare a fișierelor și, dacă detectează schimbări, le și sincronizează.

Cum afli când ți-a sincronizat OneDrive ultima dată fișierele, în Windows 8.1

În Windows 8.1, o metodă rapidă de a afla când au fost sincronizate ultima dată fișierele tale din OneDrive este să îi folosești iconița din zona de notificări de pe bara de activități. Apasă pe ea și, în mica fereastră care se deschide, vei vedea un mesaj precum acesta: “Ultima actualizare a avut loc acum...”.

O altă metodă de a găsi aceeași informație este să folosești aplicația OneDrive. Deschide-o cu o apăsare pe dala sa de pe ecranul Start.

Pe pagina de start din aplicația OneDrive, caută o legătură rapidă care spune “Toate fișierele sunt la zi”. Ar trebui să o găsești în colțul din dreapta sus al ferestrei.

Apasă pe această legătură rapidă. Ea ar trebui să te ducă pe o pagină a aplicației care este numită Progres. Aici poți să vezi dacă sunt acțiuni în desfășurare sau dacă toate au fost finalizate. Dacă nu sunt în desfășurare acțiuni, atunci OneDrive îți spune când au fost sincronizate ultima oară fișierele.

Cum forțezi OneDrive să îți sincronizeze fișierele în Windows 8.1

Dacă vrei să forțezi OneDrive să înceapă o sicnronizare manuală a fișierelor tale, fără a aștepta declanșarea automată a acestui proces, apasă pe iconița sa din zona de notificare de pe bara de activități și apoi apasă pe butonul Sincronizare.

De asemenea, poți să forțezi o sincronizare și din interiorul aplicației OneDrive. Urmează pașii din secțiunea anterioară a acestui tutorial și, pe pagina Progres, apasă pe butonul Sincronizare.

Această acțiune face ca OneDrive să verifice dacă există modificări și încarcă și descarcă automat fișierele schimbate.

Când procesul de actualizare este terminat, primești o notificare despre faptul că “Toate acțiunile s-au terminat” și ți se spune cu cât timp în urmă a fost finalizat procesul de actualizare.

Tu ai întâmpinat și alte probleme în utilizarea OneDrive pentru Windows?

Sperăm că ai găsit util acest ghid. Dacă știi și alte metode de a afla când ți-au fost sincronizate fișierele de OneDrive, ori dacă ai văzut și alte probleme legate de OneDrive și pentru care ai nevoie de ajutor, spune-ne în secțiunea de comentarii de mai jos. Vom face ce putem, ca să te ajutăm.