OneDrive nu se sincronizează? 5 metode de a forța sincronizarea OneDrive în Windows

Deși tindem să ne placă serviciul OneDrive și îl folosim pe calculatoarele noastre cu Windows 10, există câteva aspecte cu care avem probleme. Unul dintre ele este că, uneori, OneDrive nu se sincronizează. De asemenea, vrem să știm când a fost făcută ultima sincronizare, ca să ne facem o idee despre actualizarea ultimelor fișiere modificate. Iată cum forțezi o sincronizare a OneDrive și cum verifici când au fost sincronizate fișierele tale în Windows 10 și Windows 7:

Sumar

Cum forțezi sincronizarea OneDrive:
  1. Dă clic sau apasă pe pictograma OneDrive din partea dreaptă a barei de activități și, în fereastra pop-up care apare, apasă pe “Ajutor & Setări”.
  2. Apasă pe “Puneți în pauză sincronizarea” și selectează “2 ore” sau una dintre celelalte perioade disponibile.
  3. Deschide din nou fereastra OneDrive și apasă pe butonul de pauză din partea de sus.

NOTĂ: Deoarece lucrurile stau la fel în Windows 10 și Windows 7, folosim capturi de ecran realizate, în general, în Windows 10 pentru a ilustra instrucțiunile din aceste două sisteme de operare.

Cum vezi când au fost sincronizate fișierele din OneDrive

Dacă ți se pare că OneDrive nu se sincronizează pe calculatorul tău cu Windows 10 sau Windows 7 și vrei să verifici când au fost actualizate ultima dată fișierele din el, apasă pe pictograma OneDrive din zona de notificări a barei de activități.

Pictograma OneDrive de pe bara de activități a Windows 10

Această acțiune deschide o fereastră, unde OneDrive îți arată care au fost ultimele acțiuni pe care le-a realizat. Pentru fiecare din fișierele sincronizate, poți vedea cu cât timp în urmă s-a făcut acest lucru.

Ultima dată când a fost sincronizat un fișier de OneDrive în Windows 10

În Windows 7, aplicația OneDrive arată similar cu cea din Windows 10, așa cum vezi în captura de ecran de mai jos.

Ultima dată când a fost sincronizat un fișier de OneDrive în Windows 7

Aceasta este singura metodă pe care o știm pentru a afla când ți-a sincronizat OneDrive fișierele, atât în Windows 10, cât și în Windows 7.

În Windows 10, mai există o aplicație OneDrive în Microsoft Store, diferită de aplicația desktop. Însă, aplicația din Microsoft Store nu oferă niciun detaliu despre ultima sincronizare.

Aplicația OneDrive din Microsoft Store pentru Windows 10

Cât de des se sincronizează OneDrive?

În circumstanțe normale, aplicația OneDrive îți sincronizează fișierele permanent, imediat ce detectează schimbări, lucru care ar trebui să fie automat. Nu ai opțiuni de control pentru a forța sincronizarea OneDrive și nu ai nici opțiuni legate de frecvența sincronizărilor efectuate.

Totul este automatizat, așa că nu sunt multe lucruri de făcut dacă OneDrive nu se sincronizează în Windows 10 sau Windows 7. Totuși, poți forța sincronizarea OneDrive punând pe pauză sincronizarea sau repornind aplicația. Iată câteva metode prin care poți face acest lucru:

1. Cum forțezi sincronizarea OneDrive folosind opțiunea “Puneți în pauză sincronizarea”

Indiferent că folosești Windows 10 sau Windows 7, să forțezi OneDrive să îți sincronizeze fișierele poate fi destul de ușor, deși nu chiar intuitiv. Tot ce trebuie să faci este să “Puneți în pauză sincronizare” și apoi să “Reluați sincronizarea”. Iată cum:

Dă clic sau apasă pe pictograma OneDrive din partea dreaptă a barei de activități și, în fereastra pop-up care apare, apasă pe “Ajutor & Setări”.

Ajutor & Setări în meniul OneDrive

Acțiunea precedentă deschide meniul OneDrive. În el, apasă pe “Puneți în pauză sincronizarea” și selectează “2 ore” sau una dintre celelalte perioade disponibile.

Puneți în pauză sincronizarea OneDrive

OneDrive se oprește imediat din a îți sincroniza fișierele, pentru perioada selectată. În fereastra sa popup, îți spune despre acest lucru, la fel ca în captura de ecran de mai jos.

OneDrive: Fișierele nu se sincronizează în acest moment

Pentru a forța sincronizarea OneDrive, mai ai de făcut un singur lucru. Deschide din nou fereastra OneDrive și apasă pe butonul de pauză din partea de sus.

Reluați sincronizarea OneDrive

Alternativ, poți să apeși pe opțiunea “Reluați sincronizarea” din meniul său.

Reluați sincronizarea OneDrive din meniul său

Această acțiune face ca OneDrive să se sincronizeze imediat.

2. Cum faci o sincronizare forțată pentru OneDrive folosindu-i meniul

O metodă alternativă de a forța OneDrive să se sincronizeze este să oprești aplicația OneDrive și apoi să o deschizi din nou. Pentru a o opri, dă clic dreapta (sau apasă și ține apăsat) pe pictograma ei din zona de notificare, după care apasă pe Închideți OneDrive.

Forțare sincronizare OneDrive : Închide OneDrive

Apoi, pornește iarăși aplicația OneDrive. Atât în Windows 10, cât și în Windows 7, o cale rapidă de a o face este să cauți scurtătura OneDrive în Meniul Start și să apeși pe ea.

Forțează sincronizarea OneDrive : Repornirea aplicației OneDrive

3. Cum forțezi OneDrive să se sincronizeze folosind Managerul de activități

Încă o metodă de a forța OneDrive să se sincronizeze, atât în Windows 10, cât și în Windows 7, este să repornești aplicația OneDrive folosind Managerul de activități.

Deschide Managerul de activități și selectează fila Procese. Apoi, găsește procesul Microsoft OneDrive, dă clic dreapta (sau apasă și ține apăsat) pe el, după care selectează “Închideți activitatea” pentru a îi opri procesul.

Închideți activitatea OneDrive

În aceeași fereastră Manager de activități, deschide meniul Fișier și apasă pe “Rulare activitate nouă”.

Rulare activitate nouă din Managerul de activități

Acum, Managerul de activități deschide o nouă fereastră, numită “Creare activitate nouă”. În câmpul Deschidere, scrie %localappdata%\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe, după care apasă pe Enter sau OK.

Pornește OneDrive executând %localappdata%\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe

Procesul OneDrive ar trebui să repornească. După ce se deschide, începe automat o verificare a fișierelor și, dacă detectează schimbări, începe să îți sincronizeze fișierele.

4. Cum faci o sincronizare forțată pentru OneDrive folosind Linia de comandă

Și Linia de comandă ne oferă o soluție alternativă pentru problema nesincronizării OneDrive. Deschide cmd și rulează următoarele comenzi, una după alta:

cd /d %LOCALAPPDATA%\Microsoft\OneDrive

OneDrive.exe /shutdown

OneDrive.exe

Sincronizare OneDrive forțată folosind comenzi în Linia de comandă

Prima comandă setează folderul de lucru în cel în care este instalat OneDrive. Cea de-a doua comandă oprește OneDrive, iar ultima pornește din nou aplicația. Rezultatul este că aplicația OneDrive este repornită, ceea ce ar trebui să forțeze sincronizarea OneDrive.

5. Cum forțezi sincronizarea OneDrive folosind PowerShell

În final, ultima noastră soluție pentru problemele de sincronizare ale OneDrive este să repornim OneDrive folosind PowerShell. Deschide PowerShell și rulează următoarea comandă de închidere a aplicației OneDrive:

Kill -Name OneDrive -Force

Terminare proces OneDrive din PowerShell

Apoi, rulează următoarea comandă pentru a relansa OneDrive:

Start $env:LOCALAPPDATA\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe

Sincronizare OneDrive forțată prin redeschiderea OneDrive din PowerShell

Acum că a repornit aplicația, OneDrive ar trebui să se sincronizeze forțat.

Ai reușit să sincronizezi forțat OneDrive?

Sperăm că acest ghid ți-a fost util și că ai reușit să repari problemele legate de “OneDrive nu se sincronizează”. Dacă știi și alte metode de a forța OneDrive să se sincronizeze sau să verifici când s-au actualizat ultima dată fișierele din el, spune-ne în secțiunea de comentarii de mai jos. Vom actualiza acest ghid cât mai curând posibil.

Descoperă: Productivitate Ghiduri OneDrive Programe Recomandate Rețea și Internet Windows