Cum adaugi o imprimantă USB pe calculatorul tău cu Windows

Cum adaugi o imprimantă USB pe calculatorul tău cu Windows

Imprimantele sunt o prezență familiară în casele și birourile din întreaga lume. Pentru a putea tipări ceva pe imprimanta ta, trebuie mai întâi să o conectezi la calculatorul tău și să o instalezi. Cea mai comună metodă de a instala o imprimantă lângă calculatorul tău este prin intermediul unui cablu USB. Dacă nu știi cum faci asta, acest ghid este pentru tine: îți arătăm cum să configurezi o imprimantă locală lângă tine, pe orice calculator cu Windows, folosind o conexiune USB. Hai să începem:

Reclamă

NOTĂ: Acest ghid abordează instalarea unei imprimante locale pe un calculator cu Windows 11 sau Windows 10 și caracteristicile integrate în aceste sisteme de operare pentru adăugarea imprimantelor. Discutăm, de asemenea, despre cum adaugi o imprimantă locală folosind setări manuale și cum instalezi o imprimantă locală folosind software-ul și driverele oferite de producătorul ei (citește ultima metodă din tutorial pentru asta). Prin imprimantă locală ne referim la orice tip de imprimantă pe care o conectezi direct la calculatorul tău cu un cablu USB. Dacă ai o imprimantă wireless, ar trebui să citești acest ghid: Cum adaugi o imprimantă wireless în rețeaua ta Wi-Fi.

1. Conectează imprimanta locală la PC-ul tău cu Windows (folosind un cablu USB și un port USB liber)

Atât în Windows 11, cât și în Windows 10, este simplu să adaugi o imprimantă locală: o conectezi la un port USB de pe PC și apoi, pornești imprimanta. Dacă este identificată corect de calculatorul tău și acesta găsește driverele corespunzătoare, imprimanta este instalată în mod silențios. La câteva momente după ce conectezi imprimanta la calculatorul tău cu Windows, aceasta ar trebui să fie gata de utilizare. Acum poți începe să folosești imprimanta locală. Însă, dacă imprimanta ta locală nu s-a instalat, urmează metodele de mai jos:

2. Cum adaugi o imprimantă locală în Windows folosind opțiunile integrate în sistemul de operare

Deschide aplicația Setări pentru a verifica dacă imprimanta a fost instalată corect sau pentru a adăuga manual o imprimantă locală. Există mai multe modalități de a face asta în Windows 11 și Windows 10, dar una simplă și care merge în ambele sisteme de operare este să apeși Windows + I pe tastatură.

Apoi, dacă folosești Windows 11, accesează Bluetooth și dispozitive și apasă pe Imprimante și scanere în partea dreaptă a ferestrei.

Accesează Bluetooth și dispozitive > Imprimante și scanere în Setările din Windows 11

Accesează Bluetooth și dispozitive > Imprimante și scanere în Setările din Windows 11

Dacă folosești Windows 10, în aplicația Setări, deschide secțiunea Dispozitive, a cărei descriere este „Bluetooth, printers, mouse.” Ne interesează partea cu imprimantele, așa că selectează Imprimante și scanere în partea stângă a ferestrei pentru a deschide secțiunea cu același nume în dreapta.

Accesează Dispozitive > Imprimante și scanere în Setările din Windows 10

Accesează Dispozitive > Imprimante și scanere în Setările din Windows 10

În continuare, indiferent dacă folosești Windows 11 sau Windows 10, vezi imprimantele deja instalate pe calculatorul tău. Unele sunt imprimante virtuale, precum Microsoft Print to PDF, iar altele sunt aplicații de captură de ecran precum OneNote.

Lista imprimantelor și a scanerelor instalate

Lista imprimantelor și a scanerelor instalate

Acum există două posibilități:

  • Windows a instalat deja imprimanta pe care ai conectat-o la calculator, sau
  • Imprimanta pe care ai conectat-o la un port USB al PC-ului nu a fost instalată.

Dacă te afli în prima situație, ai terminat: îți poți folosi imprimanta.

O imprimantă USB instalată pe un calculator cu Windows 11

O imprimantă USB instalată pe un calculator cu Windows 11

Dacă te afli în cea de-a doua situație, imprimanta ta nu apare în listă. Pornește imprimanta și, dacă folosești Windows 11, apasă pe butonul Adăugare dispozitiv de lângă „Adăugați o imprimantă sau un scaner”.

Adaugă o imprimantă sau un scaner pe un calculator cu Windows 11

Adaugă o imprimantă sau un scaner pe un calculator cu Windows 11

Dacă folosești Windows 10, apasă pe butonul „+ Adăugați o imprimantă sau un scaner”.

Adaugă o imprimantă sau un scaner pe un calculator cu Windows 10

Adaugă o imprimantă sau un scaner pe un calculator cu Windows 10

Indiferent dacă folosești Windows 11 sau Windows 10, sistemul de operare începe să caute după imprimante și scanere, iar dacă reușește să-ți găsească imprimanta sau scanerul local, va încerca să-i instaleze automat driverele. Apoi, în lista de imprimante și scanere, poți vedea că imprimanta locală a fost adăugată la calculatorul tău.

Imprimanta USB locală a fost instalată

Imprimanta USB locală a fost instalată

Dacă totul funcționează cum trebuie, îți poți acum folosi imprimanta locală pentru a, logic, imprima din orice aplicație sau program (și chiar de pe site-uri web).

Reclamă

3. Cum adaugi o imprimantă locală în Windows folosind setări manuale

Dacă ai o imprimantă mai veche sau mai exotică, s-ar putea ca Windows să nu reușească s-o identifice și s-o instaleze singur. În acest caz, după ce ai căutat imprimante și scanere în secțiunea „Imprimante și scanere” a aplicației Setări din Windows 11, apasă pe butonul „Adăugați manual” de lângă „Imprimanta pe care o doresc nu se află în listă”.

Imprimanta pe care o doresc nu se află în lista din Windows 11

Imprimanta pe care o doresc nu se află în lista din Windows 11

Dacă folosești Windows 10, apasă pe linkul „Imprimanta pe care o doresc nu se află în listă”.

Imprimanta pe care o doresc nu se află în lista din Windows 10

Imprimanta pe care o doresc nu se află în lista din Windows 10

Apoi, pașii sunt identici în Windows 11 și Windows 10. Mai întâi, sistemul de operare deschide un expert de instalare numit „Adăugare imprimantă”. Aici ai câteva opțiuni diferite pentru a adăuga imprimante de rețea, precum și imprimante locale. Cum tu vrei să instalezi o imprimantă locală, alege opțiunea:

  • „Imprimanta mea este ceva mai veche. Doresc ajutor pentru a o găsi.” sau
  • „Adăugați o imprimantă locală sau o imprimantă de rețea cu setări manuale”.

Noi îți recomandăm să o alegi pe prima și să lași expertul de instalare să caute imprimanta. Apoi, urmează instrucțiunile expertului pentru a o configura.

Imprimanta mea este ceva mai veche. Doresc ajutor pentru a o găsi.

Imprimanta mea este ceva mai veche. Doresc ajutor pentru a o găsi.

Ar trebui, de asemenea, să încerci opțiunea de setări manuale în cazul în care calculatorul tău tot nu detectează imprimanta. Înainte de a face asta, verifică documentația imprimantei tale, deoarece trebuie să introduci câteva detalii despre aceasta.

Adăugați o imprimantă locală sau o imprimantă de rețea cu setări manuale

Adăugați o imprimantă locală sau o imprimantă de rețea cu setări manuale

Urmează instrucțiunile expertului de instalare și introdu detaliile care îți sunt solicitate pentru a adăuga imprimanta la Windows. Primul pas este să alegi unul din porturile de imprimantă disponibile pe PC-ul tău sau să creezi unul nou. După ce faci acest lucru, apasă pe Următorul.

Utilizează un port existent sau creează un port nou

Utilizează un port existent sau creează un port nou

Mai departe, Windows îți arată o listă cu producători și modele de imprimante. Acestea sunt toate imprimantele pentru care Windows are deja drivere. Dacă-ți găsești imprimanta locală în liste, selectează modelul ei și apasă pe Următorul pentru a o instala.

Instalează driverul de imprimantă dintr-o listă

Instalează driverul de imprimantă dintr-o listă

Dacă nu găsești imprimanta în listă, dar ai driverele pentru aceasta undeva pe calculator, apasă pe butonul „Disc disponibil”.

Instalează driverul imprimantei selectând manual locația driverului

Instalează driverul imprimantei selectând manual locația driverului

În fereastra „Instalare de pe disc”, tastează locația driverelor pentru imprimantă sau apasă pe Răsfoire și navighează acolo unde le-ai salvat. După ce faci asta, apasă pe OK.

Selectarea locației driverelor pentru imprimantă

Selectarea locației driverelor pentru imprimantă

Apoi, expertul îți arată lista de drivere de imprimantă din locația specificată. Selectează modelul tău de imprimantă și apasă pe Următorul.

Selectarea driverului de imprimantă care urmează să fie instalat

Selectarea driverului de imprimantă care urmează să fie instalat

NOTĂ: În continuare, s-ar putea ca expertul „Adăugare imprimantă” să te întrebe ce versiune de driver vrei să folosești. Acest dialog apare doar dacă ai instalat deja un driver pentru imprimantă în Windows. Altfel, nu ar trebui să apară. Dacă apare această întrebare, poți alege fie să continui să folosești driverul existent, fie să-l înlocuiești.

Reclamă

Apoi, Windows îți cere să alegi un nume pentru imprimantă. Introdu numele dorit și apasă pe Următorul.

Alegerea unui nume pentru imprimanta adăugată manual

Alegerea unui nume pentru imprimanta adăugată manual

La pasul următor, introdu câteva detalii (nume, locație, comentarii) despre imprimanta locală, dacă vrei s-o partajezi cu rețeaua ta locală. Altfel, alege „Nu se partajează această imprimantă”.

Alege să partajezi sau nu imprimanta locală cu rețeaua locală

Alege să partajezi sau nu imprimanta locală cu rețeaua locală

Asta a fost tot: acum ai reușit să îți adaugi imprimanta locală la calculatorul tău cu Windows 11 sau Windows 10. Expertul îți spune că poți să imprimi o pagină de test, dacă vrei. În caz contrar, poți închide expertul de instalare al imprimantei apăsând pe Terminare.

Imprimanta a fost instalată manual în Windows

Imprimanta a fost instalată manual în Windows

Ce faci însă dacă niciuna din metodele de instalare a unei imprimante, pe care ți le-am arătat, nu funcționează? În acel caz, sau vrei acces și la toate aplicațiile și funcțiile oferite de producătorul imprimantei tale, ar trebui să încerci următoarea metodă:

4. Cum adaugi o imprimantă locală folosind software-ul de configurare și driverele acesteia

Dacă imprimanta a inclus un software propriu de instalare, este posibil să-l preferi pe acesta pentru a-ți instala imprimanta. Acest tip de software are, de obicei, instrumente suplimentare, în funcție de modelul imprimantei. Ia suportul media (CD sau DVD) și bagă-l în DVD reader-ul tău sau accesează și descarcă driverele de pe site-ul producătorului imprimantei. Dacă alegi cea de-a doua metodă, asigură-te că descarci driverele corecte și software-ul potrivit pentru modelul imprimantei tale.

Pagina web a driverului unei imprimante Canon

Pagina web a driverului unei imprimante Canon

SFAT: Iată o listă de pagini web cu drivere ale celor mai populare mărci de imprimante: Brother, Canon, Epson, HP și Samsung.

De obicei, atât pe suportul media optic, cât și atunci când descarci software-ul imprimantei, primești un fișier executabil pe care trebuie să-l rulezi, numit setup.exe sau ceva similar. Acesta pornește un expert de instalare și, în funcție de modelul imprimantei tale, poți să configurezi mai multe sau mai puține setări și opțiuni. De exemplu, expertul de instalare pentru o imprimantă Canon MX 535 îmi cere să-mi aleg reședința (Place of Residence), să citesc termenii licenței și să instalez imprimanta, dar asta este tot.

Expertul de instalare pentru o imprimantă Canon

Expertul de instalare pentru o imprimantă Canon

Unele imprimante au un software care-ți permite, de asemenea, să alegi programele ce vor fi instalate. Pe lângă drivere, expertul de instalare al imprimantelor include, de obicei, și alte aplicații pentru configurarea și personalizarea imprimatelor, dar și pentru scanarea sau formarea de numere telefonice, în cazul în care ai o imprimantă multifuncțională. Dacă ai aceste opțiuni, citește întotdeauna ce face fiecare aplicație și selectează-le doar pe cele care crezi că-ți vor fi utile. Apoi, parcurge pașii expertului de instalare pentru a adăuga imprimanta la PC-ul tău cu Windows.

Adăugarea unei imprimante Canon la un calculator cu Windows

Adăugarea unei imprimante Canon la un calculator cu Windows

După ce imprimanta locală a fost adăugată la PC-ul tău cu Windows, poți începe să o folosești cum vrei tu.

Ai și alte întrebări despre adăugarea unei imprimante locale la un calculator cu Windows?

Așa cum ai văzut în acest tutorial, instalarea unei imprimante locale este ușoară dacă o conectezi prin intermediul unui cablu USB la calculatorul tău cu Windows 11 sau Windows 10. Însă, dacă este vorba de o imprimantă mai veche, este posibil să fie nevoie să o instalezi manual. Indiferent de situație, acum știi cum să instalezi o imprimantă locală în Windows. Dacă ai întrebări, lasă-ne un comentariu mai jos.

Descoperă: Productivitate Ghiduri Hardware Recomandate Windows