Cum dezinstalezi OneDrive din Windows (toate versiunile)

Onedrive este unul dintre cele mai bune servicii de stocare a fișierelor în cloud, dar asta nu înseamnă că place tuturor. Dacă îl ai pe calculatorul tău cu Windows, dar nu îl vrei, este posibil să cauți o metodă de a îl elimina. Poate că vrei să faci acest lucru deoarece preferi alte servicii cloud precum Google Drive sau Dropbox. Sau poate că nu vrei să folosești stocarea în cloud deloc. Oricare ar fi motivul pentru care vrei să dezinstalezi OneDrive din Windows, acest ghid îți arată cum se face, în Windows 10, Windows 7 și Windows 8.1. Hai să începem:

NOTĂ: Acest ghid este bazat pe ultimele versiuni de Windows disponibile, cu toate actualizările de sistem instalate: Windows 10 Fall Creators Update, Windows 8.1 și Windows 7 cu Service Pack 1. Dacă folosești alte versiuni de Windows, pașii necesari pentru a dezactiva OneDrive pe sistemul tău, pot să fie diferiți.

Cum elimini OneDrive din Windows 10

În Windows 10, pentru a elimina OneDrive de pe calculatorul tău, nu trebuie decât să îl dezinstalezi. Cea mai rapidă și mai ușoară metodă de a o face este prin aplicația Setări. Începe prin a deschide aplicația Setări. O cale rapidă pentru asta este să deschizi Meniul Start și apoi să apeși pe butonul Setări, ori să apeși simultan pe tastele Windows + I de pe tastatura ta. Apoi, deschide categoria Aplicații.

Așteaptă ca lista de Aplicații și caracteristici să încarce toate aplicațiile disponibile pe sistemul tău, după care derulează până când găsești aplicația Microsoft OneDrive.

Selectează aplicația Microsoft OneDrive și apoi apasă pe butonul Dezinstalare.

Windows 10 îți spune că "Această aplicație și informațiile sale asociate vor fi dezinstalate" și îți va cere să confirmi acțiunea, apăsând încă o dată pe butonul Dezinstalare. Fă asta.

În continuare, este posibil să vezi un ecran de confirmare CCU (Control Cont Utilizator), pe care trebuie să apeși pe Da, dacă vrei să continui.

Aplicația OneDrive este apoi dezinstalată complet de pe sistemul tău și nu mai apare nicăieri în Windows 10. Nu o vei vedea nici în zona de notificare de pe bara de activități și nici în Explorer.

Trebuie să adăugăm că poți să elimini OneDrive de pe dispozitivul tău cu Windows 10 și din secțiunea Programe și caracteristici din Panoul de control, urmând instrucțiunile din acest ghid: 9 metode prin care dezinstalezi aplicații și programe din Windows.

Dacă te răzgândești și o vrei înapoi, poți să reinstalezi aplicația OneDrive din Magazinul Microsoft, urmând această legătură: OneDrive.

Cum elimini OneDrive din Windows 7

Aplicația OneDrive nu este preinstalată în mod implicit în Windows 7, dar o poți instala manual dacă o descarci de pe pagina sa web. De asemenea, unii producători pot să includă OneDrive pe laptopurile și PC-urile cu Windows 7 pe care le comercializează. Indiferent cum ai ajuns să ai OneDrive pe calculatorul tău cu Windows 7, iată cum îl poți elimina:

Începe prin a deschide Panoul de control. O metodă rapidă de a face acest lucru este să lansezi Meniul Start și apoi să dai clic pe scurtătura Panou de control. Apoi, navighează la Programe și caracteristici.

După ce se încarcă lista de programe instalate, derulează până o găsești pe cea numită Microsoft OneDrive. Dă dublu clic sau clic dreapta pe ea și alege Dezinstalare.

Dacă vezi o notificare CCU (Control Cont Utilizator), apasă pe Da pentru a permite procesului de dezinstalare să continue.

După câteva momente. Programul OneDrive este dezinstalat de pe calculatorul tău cu Windows 7.

Cum dezactivezi OneDrive în Windows 8.1

În Windows 8.1, OneDrive nu este o aplicație pe care poți să o ștergi sau dezinstalezi de pe PC. Din păcate, OneDrive este parte componentă a sistemului de operare Windows 8.1 și nu poate fi eliminată. Totuși, îl poți dezactiva și ascunde, dacă nu vrei ca el să ruleze pe dispozitivul tău. Pentru a face acest lucru, există câțiva pași pe care trebuie să îi faci:

Prima dată, anulează fixarea dalei OneDrive de pe ecranul Start. Mergi pe ecranul Start și găsește dala OneDrive. Apoi, dă clic dreapta sau apasă lung pe ea și selectează opțiunea Anulați fixarea la Start din meniul afișat.

În continuare, deschide Setările PC: o metodă rapidă de a face acest lucru este să accesezi butoanele speciale, să selectezi Setări și apoi să apeși pe "Modificare setări pentru PC". În Setări PC, apasă pe OneDrive.

În secțiunea "Stocare fișiere", dezactivează comutatorul "Salvați implicit documente pe OneDrive".

În secțiunea "Album cameră", selectează opțiunea care spune "Nu încărcați fotografii" și dezactivează comutatorul "Încărcați automat videoclipuri pe OneDrive".

În secțiunea "Setări sincronizare", dezactivează comutatorul "Sincronizați-vă setările pe acest PC" din "Sincronizați setările cu OneDrive".

Tot în secțiunea "Setări sincronizare", dezactivează comutatorul "Faceți backup setărilor pentru acest PC" din "Faceți backup setărilor".

În secțiunea "Conexiuni tarifate după utilizare", dezactivează toate comutatoarele disponibile:

  • "Încărcați și descărcați fișiere prin conexiuni tarifate după utilizare"
  • "Încărcați și descărcați fișiere prin conexiuni tarifate după utilizare, chiar și în roaming"
  • "Se sincronizează setările și li se face backup prin conexiuni tarifate după utilizare"
  • "Se sincronizează setările și li se face backup prin conexiuni tarifate după utilizare, chiar și în roaming"

Acum OneDrive este dezactivat pe dispozitivul tău cu Windows 8.1.

Deși există unele soluții complexe ce presupun utilizarea regiștrilor Windows, nu există o metodă ușoară și sigură de a elimina folderul OneDrive din Explorer sau iconița OneDrive din zona de notificare de pe bara de activități.

Concluzie

Acum știi cât de ușor este să elimini OneDrive din Windows 10 sau Windows 7, dar și cât de dificil este să îl dezactivezi în Windows 8.1. Înainte de a închide acest tutorial, spune-ne de ce ai vrut să scapi de OneDrive pe calculatorul tău cu Windows. Folosește secțiunea de comentarii de mai jos pentru a ne spune părerea ta.